Un operari de Cuidem Barcelona neteja amb aigua freàtica els contenidors /
S’han començat les obres d’ampliació de la xarxa d’aigua freàtica, que es desenvoluparan durant tot l’estiu. Amb aquests treballs es millorarà el traçat dels sistemes d’Alfons el Magnànim, de Palau Reial, de l’Eixample i de Can Batlló per optimitzar els recursos de reg.
Les actuacions estan previstes en el Pla de manteniment integral, en el marc del Pla Endreça, i permeten fer la ciutat més resilient a fenòmens excepcionals de sequera com el que s’ha viscut els últims quatre anys a Catalunya, complint amb els objectius del pla Clima.
Els objectius principals de les actuacions són els següents:
Ampliar la xarxa d’aigua freàtica per donar servei als punts de més consum.
Adaptar la capacitat de la xarxa d’aigua freàtica existent a les demandes dels usuaris (actuals i futurs).
Millorar la telegestió, supervisió i operativitat de la xarxa des del Centre de Control de Barcelona Cicle de l’Aigua.
Les actuacions tenen un pressupost global inicial de 14,4 milions d’euros i permetran incrementar 0,15 hectòmetres cúbics l’aigua freàtica disponible a la ciutat, que permetrà augmentar en 21 hectàrees les zones verdes regades mitjançant la xarxa freàtica.
En total, la xarxa d’aigua freàtica permetrà regar 186 hectàrees de zones verdes a la ciutat, amb una reducció en el consum d’aigua potable per al reg de parcs i jardins de prop de 115.000 metres cúbics anuals.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Envelliment saludable La indústria de la longevitat creix al nivell de la IA: «D’aquí cinc anys es podrà allargar la vida i d’aquí 50 hi haurà una revolució»
- Noves obres La Font Màgica de Montjuïc inicia la segona fase de modernització sense interrompre els seus espectacles
- Renovació en potència La universitat envelleix: més de la meitat de professors es jubilaran en els pròxims 20 anys
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Eleccions a Extremadura Feijóo augura que Extremadura iniciarà «el canvi» per acabar amb la «degradació» de Sánchez
