Subvencions municipals
‘La ciutat proactiva’ llança la quarta convocatòria d’ajudes per millorar la convivència als barris

El programa d’ajudes ‘La ciutat proactiva’, que té per objectiu la millora de la convivència als espais públics, col·lectius i compartits de Barcelona, ha posat en marxa la quarta convocatòria, que estarà oberta fins al 22 de juny. L’objectiu és proporcionar suport financer i tècnic a la implementació de projectes d’entre 30.000 i 100.000 euros que contribueixin a abordar els principals reptes socials del teixit urbà.
En concret, es proposa fer front a reptes amb especial incidència als barris amb l’objectiu de garantir la cohesió social en un espai dens amb diversitat d’usos com és la ciutat. Es busquen iniciatives, per exemple, per reduir l’excés de soroll o els comportaments incívics a l’espai públic, o accions de regeneració urbana que afavoreixin la convivència en espais col·lectius i comunitaris d’àmbit privat, però que tenen un paper central en la qualitat de vida del veïnat.
Fins al 80% del cost
Notícies relacionadesAquesta quarta convocatòria, impulsada a través de BIT Habitat i en col·laboració amb els districtes i la ciutadania, està dotada amb un total de 480.000 euros, destinats a finançar fins al 80% del cost de projectes d’entre 30.000 i 100.000 euros. Aquests projectes han d’incloure la implementació de les solucions guanyadores en l’entorn real de la ciutat de Barcelona a fi de poder validar, amb activitats de demostració o pilots, els plantejaments inicials del projecte, així com la consecució dels impactes previstos.
‘La ciutat proactiva’ té la missió de promoure la innovació urbana de manera oberta, plural i multidisciplinària, a fi de trobar solucions reals als reptes a què s’enfronta Barcelona en el futur més immediat. Per això, es valoren aquells projectes amb un component innovador i diferencial, d’alt impacte, promoguts des de la ciutadania i no les institucions, que siguin executables a curt termini i que demostrin una sostenibilitat econòmica i operativa durant l’execució del projecte i una vegada acabi la subvenció.
- Espai cultural L’Ateneu Barcelonès atrau ‘expats’ àvids de llengua i cultura catalana
- Històries de LEs Glòries (I) Quan les Glòries van poder ser Sant Jaume
- La realitat imita l’art El petit poble de Lleida on Picasso va superar el seu bloqueig artístic
- La demanda d’habitatge gira cap a les llars unipersonals
- Reglament de trànsit El canvi de normativa sobre llums d’alerta genera un mercat fraudulent
- Niubó descarta reimplantar la sisena hora i defensa reduir ràtios
- Les 57 rutes intercontinentals del Prat fan preveure un any de rècord
- Consum culpa de l’augment del joc ‘online’ la recuperació dels incentius
- L’onada de calor deixa màximes de 42 graus a la província d’Ourense
- El Vaticà mira "amb lupa" Hijas del Amor Misericordioso