Cooperatives
Subvencions per enfortir projectes d’economia social i solidària a Barcelona
El programa d’ajudes ‘Enfortim l’economia social i solidària’ està dedicat a activitats d’interès públic i social per a la ciutat
El termini per presentar sol·licituds tanca el 13 d’abril

La nova convocatòria del programa de subvencions ‘Enfortim l’economia social i solidària’ té un pressupost d’1,1 milions d’euros per a iniciatives que fomentin activitats d’interès públic i social per a la ciutat. La novetat principal d’aquest any és que les subvencions s’obren als projectes de cooperatives de vivenda.
Les ajudes poden cobrir fins al 80% del cost total de cada projecte, i poden arribar fins a un màxim de 50.000 euros per a cooperatives de vivenda en cessió d’ús.
Modalitats de les subvencions
Enfortiment
Creació de noves cooperatives i transformació d’altres formes jurídiques preexistents en cooperatives.
Consolidació empresarial i escalabilitat de les iniciatives d’economia social i solidària per enfortir la viabilitat econòmica.
Formació: innovació i formació per a la millora de la gestió i l’obertura de noves línies de negoci.
Digitalització: transformació digital d’empreses dedicades a l’economia social i solidària de Barcelona.
Reactivació
Intercooperació de segon nivell i superior: projectes promoguts per entitats de l’economia social i solidària o de les finances ètiques de segon nivell i superior (que aglutinin un grup d’entitats), que contribueixin al desplegament de l’estratègia BCN ESS 2030 i que tinguin com a destinatàries les entitats sòcies.
Creació, desenvolupament i enfortiment d’ecosistemes cooperatius i clústers d’economia social i solidària.
Sectors estratègics
Cooperatives de vivenda en cessió d’ús. Hi poden optar les cooperatives que ostentin un títol de domini sobre un solar o finca plurifamiliar per rehabilitar íntegrament, ubicada a Barcelona. Com a mínim, el 50% de les vivendes previstes s’han de destinar a vivendes de protecció oficial.
Informació pràctica
Enllaç per accedir al tràmit per sol·licitar la subvenció
Guia per a la tramitació de la sol·licitud
Bases de la convocatòria
Termini per presentar sol·licituds: fins al 13 d’abril
Temes:
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV
- Explicació científica Fumata blanca i fumata negra: ¿com aconsegueix el Vaticà canviar el color del fum per anunciar l’elecció del nou Papa?
- Conducció Els cinc consells de la DGT per comprar un cotxe de segona mà
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida