En col·laboració amb

Educació financera per a la gent gran a Barcelona

L’objectiu és que coneguin els seus drets davant les entitats i els serveis bancaris

Educació financera per a la gent gran a Barcelona
1
Es llegeix en minuts

S’inicien les sessions ‘Educació financera per no deixar ningú enrere’, per a gent gran i el seu entorn pròxim, amb l’objectiu d’explicar-los els seus drets davant les entitats financeres i els serveis bancaris, aprofundir en com evitar l’exclusió dels serveis financers i proporcionar-los consells de prevenció i seguretat.

Entre les tasques d’informació que l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ofereix de manera permanent durant tot l’any, s’ha considerat d’especial rellevància fer una tasca d’educació i de prevenció amb aquestes sessions específiques sobre temes financers a tots els districtes de la ciutat, conjuntament amb dues entitats especialitzades, AICEC ADICAE i ASUFIN.

Un element clau perquè aquesta informació arribi a les persones grans és la participació, en alguns casos, de les persones de confiança de l’entorn de la persona gran. Per això, les sessions també estan obertes a persones que vulguin acompanyar-la.

Aquestes sessions, una iniciativa de les regidories de Comerç i Consum i Gent Gran, són presencials i gratuïtes, duren aproximadament una hora i tractaran:

  • Relacions de consum i drets de les persones consumidores: en especial, en temes financers i els productes bancaris, així com els serveis d’atenció de les entitats financeres i les entitats bancàries.

  • Productes bancaris i serveis financers: com els comptes bàsics, les targetes i les comissions, els préstecs personals, les hipoteques i els avals (en especial, les cancel·lacions), el sobreendeutament, les hipoteques inverses, els vitalicis i les assegurances de salut i vida, i també la llei de la segona oportunitat i els plans de pensions.

  • Banca en línia

  • Recomanacions preventives: com les visites a domicili, els missatges al mòbil i les estafes.

  • On es poden dirigir per fer consultes i reclamar

Notícies relacionades

Pots consultar més informació sobre les sessions en aquesta pàgina web. També està disponible el telèfon d’informació 934 023 274 (de dilluns a divendres, de 9.30 a 14.00 hores).

A més d’aquestes sessions específiques d’educació financera, l’OMIC continua oferint sessions informatives als diferents equipaments i col·lectius durant tot l’any. Les sessions les imparteixen la mateixa OMIC i les diferents associacions de persones consumidores; poden ser per a un públic divers i els temes poden ser tant genèrics o per a col·lectius com temes específics de consum.