Mobilitat
Comencen a funcionar 17 nous radars de punt per reduir la sinistralitat
Fins al gener del 2023 funcionaran en fase informativa; a partir d’aquesta data començaran a sancionar els vehicles que superin la velocitat indicada

Barcelona ha posat en funcionament 17 nous radars de punt per reduir la sinistralitat a la ciutat. La mesura s’emmarca en l’estratègia municipal per consolidar com a velocitat prioritària els 30 km/h a la ciutat. Dotze dispositius se situen en entorns escolars i els altres cinc, en punts considerats de risc. Durant el mes de setembre estaran en servei en fase pedagògica.
A partir de l’octubre i durant tres mesos, funcionaran en fase informativa: les persones que infringeixin la normativa rebran avisos. Després d’aquest període, a principis del 2023, es començarà a sancionar.
L’excés de velocitat és un dels factors que més influeixen com a causa indirecta d’accidents a la ciutat. Per garantir el compliment dels límits de velocitat i reduir les conductes de risc, s’ha desplegat un sistema de control automàtic mitjançant una xarxa de radars a l’interior de la ciutat, en resposta als objectius que marquen el Pla de mobilitat urbana (PMU) 2024 i el Pla local de seguretat viària de Barcelona 2019-2022.
Un grup de treball integrat per la direcció de Mobilitat, la Guàrdia Urbana de Barcelona i Model Urbà ha fixat la ubicació dels 17 nous radars:
Dotze radars de punt en entorns escolars, dins del programa ‘Protegim les escoles’ (velocitat màxima permesa, 30 km/h):
C. Numància (entre Anglesola i Deu i Mata), escoles Ítaca i Anglesola.
C. Aragó (entre Bruc i pg. Gràcia), Escola Lestonnac i Escolàpies Llúria.
C. Mallorca (entre Nàpols i Roger de Flor), Escola Dominiques.
C. Mallorca (entre Muntanya i Fontova), Escola Dovella.
Trav. Gràcia (entre Aribau i Alfons XII), Escola Infant Jesús.
C. Indústria (entre Sant Quintí i Conca), Escola Miralletes i Institut Moisès Broggi.
C. Sant Antoni Maria Claret (entre Trinxant i Guinardó), Escola Antoni Balmanya.
C. Balmes (entre Marià Cubí i trav. Gràcia), Escola Pia.
C. Balmes (entre Francolí i Santjoanistes), Escola Poeta Foix.
C. Entença (entre Provença i Rosselló), escoles Xirinacs i Entença.
C. Cerdenya (entre Taxdirt i trav. Gràcia), Escola de les Aigües.
C. Muntaner, (entre Còrsega i Rosselló), Escola Sant Miquel.
Cinc radars de punt situats en altres punts de la ciutat (velocitat màxima permesa, 50 km/h):
C. Aragó (entre Comte d’Urgell i Casanovas).
Gran Via de les Corts Catalanes (a l’altura de Sant Roc – Sant Germà).
Av. Diagonal (entre pl. Pius XII i el Palau de Pedralbes).
Av. Diagonal, a l’altura de Numància.
Pg. Bonanova (a l’altura del núm. 70).
- Selectivitat La nova selectivitat s’estrena a Catalunya amb un descens de notes i aprovats
- Les tres millors puntuacions
- Tempesta judicial i política Pardo de Vera va adjudicar a dit 605.000 € a una empresa vinculada a la trama Cerdán
- Apunt Parlem de ‘Huijsenbauer’
- En el ple El TC declara constitucional l’amnistia del procés amb els vots de la majoria progressista
- FUTBOL Joan Garcia sobre la seva arribada al Barça: «Tenia sentiments una miqueta estranys, però tinc molt clar que era el pas a fer»
- Maltractament a gent gran La Fiscalia de Barcelona investiga una vintena de cuidadores i familiars per abús econòmic d’avis
- UN ASSAIG CLÍNIC Un virus modificat, la nova esperança contra un dels tumors cerebrals malignes més freqüents en nens
- En dos anys Barcelona farà un simulacre d'onada de calor de 50 graus per avaluar la resposta de la ciutat
- Després de l’aval a la llei Junts demana al TC que utilitzi «mesures coercitives» contra el Suprem si no aplica ja l’amnistia