SERVEIS SOCIALS
Nou equipament a Barcelona per acollir joves sense llar
Obre a la ciutat el projecte Llar d’Oportunitats, un nou servei socioeducatiu per a joves sense llar amb una capacitat per atendre 40 joves d’entre 18 i 23 anys amb un alt grau de vulnerabilitat social i desemparament
El centre funcionarà les 24 hores del dia tots els dies de l’any.

Llar d’Oportunitats és un projecte educatiu de recuperació i promoció social per a joves amb un alt grau de vulnerabilitat, sense referents adults, amb desconeixement de la xarxa i que viuen al carrer. Tot això, agreujat pel desconeixement de l’idioma i per les dificultats per regularitzar la seva situació.
L’objectiu és acompanyar els joves de manera individual més enllà de la cobertura de les necessitats bàsiques i proporcionar-los eines per promoure la socialització i perquè creïn noves oportunitats per refer la seva vida. Els joves es derivaran des dels equips socials municipals que fan intervenció al carrer.
Notícies relacionadesLa posada en marxa del dispositiu ha sigut possible gràcies a la col·laboració entre la Fundació de la Santa Creu, responsable de les instal·lacions, i l’entitat social Superacció, que gestionarà el dia a dia de l’equipament.
El nou centre municipal té un pressupost aproximat d’1,96 milions d’euros a l’any i disposarà del cofinançament del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Dona continuïtat al recurs que es va posar en marxa a Montgat durant la irrupció de la pandèmia de la Covid-19 com a mesura excepcional.
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- Tens nafres a la boca que no desapareixen? Podrien ser el primer símptoma del càncer oral, que no para d’augmentar
- Una cinquena alumna acusa el professor del Conservatori del Liceu de tocaments
- Als 50 anys Mor Esperanza García, exdiputada del PP i delegada de la Junta d'Andalusia a Catalunya
- La nova Via Laietana s’inaugura el dia 29 amb una gran festa popular
- Comiat a un referent Mor Paco Solé Parellada, propietari del restaurant 7 Portes
- Psicologia ¿Sols acumular roba a la cadira? Això és el que la psicologia diu de tu
- El Fòrum per a la Pau i la Defensa Jaume Duch: «Catalunya està especialitzada en tecnologies duals com la ciberseguretat i ha d’aprofitar el pla de rearmament»
- Fitxatges Gonzalo Bernardos carrega contra Joan Garcia després del seu fitxatge pel Barça: "Ens ha ofès que ens hagis enganyat"
- Un patrimoni artístic El grup d’experts que ha d’analitzar el trasllat de les pintures de Sixena exposades al MNAC