ART URBÀ
Juntes, diverses i rebels: així són les dones del nou mural de la Model
Els murs de l’antiga presó Model presenten una nova intervenció artística, un gran mural feminista dissenyat en col·laboració amb el diari ‘Femiñetas’ per les il·lustradores Lola Vendetta, María Pichel, Amaia Arrazola, Vicky Cuello, Carolina Monterrubio i Marina Capdevila

Les il·lustradores Lola Vendetta, María Pichel, Amaia Arrazola, Vicky Cuello, Carolina Monterrubio i Marina Capdevila han dissenyat un gran mural feminista a l’antiga presó de la Model. La combinació d’estils de les sis il·lustradores que s’han encarregat del nou mural de la Model és un reflex de la diversitat de les dones que formen part de la lluita feminista. Juntes, diverses i rebels, reivindiquen la igualtat des de l’activisme i la conquesta de l’espai públic.
Malgrat que aquest 8 de març ha sigut marcat per la crisi de la Covid-19, aquesta intervenció artística a l’antiga presó Model dona l’oportunitat de recuperar l’espai comunitari com a lloc clau de l’expressió i la visibilització del moviment feminista, i permet reflexionar sobre la capacitat transformadora i reivindicativa de l’art urbà. Des d’avui, els murs dels carrers Provença i Entença ja formen part de la lluita feminista, col·lectiva i diversa.
Sis artistes i un diari il·lustrat
La publicació feminista ‘Femiñetas’ és un mitjà autogestionat i col·lectiu, en el qual diverses veus del moviment feminista col·laboren a través de la paraula i la il·lustració. Amb una tirada de 1.000 exemplars, aquest diari barceloní ja ha editat vuit números editats i compta amb més de 150 persones col·laboradores, entre les quals es troben les sis artistes que han participat en el mural feminista de la Model: Lola Vendetta, María Pichel, Amaia Arrazola, Vicky Cuello, Carolina Monterrubio i Marina Capdevila.
Notícies relacionadesCada il·lustradora ofereix una proposta creativa diferent, que simbolitza la infinitat de representacions que les dones poden tenir en una societat i que fuig de les imatges estereotipades i els rols de gènere.
Aquesta actuació se suma a la resta d’iniciatives que s’han organitzat per commemorar el 8 de març, Dia Internacional de les Dones, com l’exposició ‘Barcelona fotògrafs’, i en les últimes actuacions en matèria d’igualtat, com l’ampliació del servei municipal de cangur Concilia, l’afegiment de noms de dona als carrers de la ciutat i les mesures per combatre la precarietat laboral femenina i la fractura digital.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- En ple estiu Barcelona tanca la font ornamental de Glòries convertida de facto en piscina infantil
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Homenatge a represaliats pel franquisme
- L’empresa mèdica que portarà IA catalana a un concurs de l’ONU
- La meitat dels espanyols augmentarien la despesa en defensa