12 jul 2020

Anar al contingut

En col·laboració amb

Reactivar l'economia

Impuls al consum més pròxim a la ciutat

'Compra a prop. 'Som comerç. Fem Barcelona' fomenta el comerç de proximitat i la restauració

La campanya corresponsabilitza la ciutadania per contrarestar els efectes de la Covid-19 en el sector

Impuls al consum més pròxim a la ciutat

El comerç i la restauració són una de les activitats econòmiques més importants de la ciutat i suposen el 21% del total de l’economia. En concret, Barcelona disposa de 61.000 comerços, dels quals 9.300 són establiments de restauració i 43 són mercats municipals.

El comerç més pròxim és, doncs, un element clau i representatiu de la ciutat, que afavoreix la cohesió social i la convivència del veïnat. La campanya ‘Compra a prop. Som comerç. Fem Barcelona’ és una crida a la responsabilitat de la ciutadania per contribuir a preservar el comerç de proximitat.

Reactivar el comerç i la restauració després de la Covid-19

Des de l’inici de l’estat d’alarma, el consistori va treballar en el Pla de Reactivació del Comerç i la Restauració per pal·liar els efectes que la crisi podia tenir en un sector molt important i que fa avançar la ciutat.

El pla comprèn més de 40 mesures específiques per protegir, fomentar i reactivar el comerç de proximitat.

Amb l’objectiu d’aportar liquiditat i de mantenir vius el màxim nombre de negocis, s’han establert les següents mesures:

►Eliminació de la taxa de terrasses durant el confinament i reducció del 75% fins a finals d’any.

►Ajudes per incentivar la rebaixa de lloguers comercials.

►Subvencions de 300 euros als autònoms.

►Ajornament dels lloguers per a comerços situats en locals de propietat municipal.

►Més facilitats per al comerç al carrer.

►Assessorament per a serveis financers, sobretot per als crèdits ICO. Activació d’un nou servei.

►Agilitació en el pagament de les subvencions, sobretot les que es dirigeixen a les associacions.

També s’han establert mesures per garantir la seguretat dels establiments comercials:

►Informació i equips de protecció individual.

►Participació en el projecte Barcelona Safe City. Safe Visit.

El descens de visitants ha tingut un efecte notable al centre de la ciutat i s’ha optat per adaptar la promoció a la nova realitat, pensant en el client local:

►Més il·luminació per Nadal al centre de Barcelona i als eixos comercials.

►Especial incidència en el comerç del centre per dinamitzar l’espai públic.

Finalment, es preveu potenciar la innovació, la professionalització i el treball conjunt dels comerços i associacions, amb mesures per ajudar la digitalització dels comerços amb subvencions directes, recolzament tècnic a càrrec de Barcelona Activa i cursos en línia.

Més informació sobre les mesures de reactivació econòmica a la ciutat en la web Barcelona mai s’atura.

Temes: Comerç