Reactivar l'economia
Impuls al consum més pròxim a la ciutat
'Compra a prop. 'Som comerç. Fem Barcelona' fomenta el comerç de proximitat i la restauració
La campanya corresponsabilitza la ciutadania per contrarestar els efectes de la Covid-19 en el sector

comercio
El comerç i la restauració són una de les activitats econòmiques més importants de la ciutat i suposen el 21% del total de l’economia. En concret, Barcelona disposa de 61.000 comerços, dels quals 9.300 són establiments de restauració i 43 són mercats municipals.
El comerç més pròxim és, doncs, un element clau i representatiu de la ciutat, que afavoreix la cohesió social i la convivència del veïnat. La campanya ‘Compra a prop. Som comerç. Fem Barcelona’ és una crida a la responsabilitat de la ciutadania per contribuir a preservar el comerç de proximitat.
Reactivar el comerç i la restauració després de la Covid-19
Des de l’inici de l’estat d’alarma, el consistori va treballar en el Pla de Reactivació del Comerç i la Restauració per pal·liar els efectes que la crisi podia tenir en un sector molt important i que fa avançar la ciutat.
El pla comprèn més de 40 mesures específiques per protegir, fomentar i reactivar el comerç de proximitat.
Amb l’objectiu d’aportar liquiditat i de mantenir vius el màxim nombre de negocis, s’han establert les següents mesures:
►Eliminació de la taxa de terrasses durant el confinament i reducció del 75% fins a finals d’any.
►Ajudes per incentivar la rebaixa de lloguers comercials.
►Subvencions de 300 euros als autònoms.
►Ajornament dels lloguers per a comerços situats en locals de propietat municipal.
►Més facilitats per al comerç al carrer.
►Assessorament per a serveis financers, sobretot per als crèdits ICO. Activació d’un nou servei.
►Agilitació en el pagament de les subvencions, sobretot les que es dirigeixen a les associacions.
També s’han establert mesures per garantir la seguretat dels establiments comercials:
►Informació i equips de protecció individual.
►Participació en el projecte Barcelona Safe City. Safe Visit.
El descens de visitants ha tingut un efecte notable al centre de la ciutat i s’ha optat per adaptar la promoció a la nova realitat, pensant en el client local:
►Més il·luminació per Nadal al centre de Barcelona i als eixos comercials.
►Especial incidència en el comerç del centre per dinamitzar l’espai públic.
Notícies relacionadesFinalment, es preveu potenciar la innovació, la professionalització i el treball conjunt dels comerços i associacions, amb mesures per ajudar la digitalització dels comerços amb subvencions directes, recolzament tècnic a càrrec de Barcelona Activa i cursos en línia.
Més informació sobre les mesures de reactivació econòmica a la ciutat en la web Barcelona mai s’atura.
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Guardiola, a prop de firmar el divorci
- Entrevista amb Anna Bacardit Càncer de mama metastàtic amb menys de 30 anys: «Mai em vaig trobar malament, per això no ho esperava»
- Nou pontificat Lleó XIV presenta el seu projecte de papat amb el repte implícit d’impulsar l’Església dels EUA
- Successos Tres detinguts per atracar un banc a Camarles
- Nou pontificat Lleó XIV presenta el seu projecte de papat amb el repte implícit d’impulsar l’Església dels EUA
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- Emergència a la costa Tornada a les mascaretes als municipis confinats pel núvol de clor: «Hi havia una oloreta de piscina que flipes»
- Escalada bèl·lica Trump anuncia que l’Índia i el Pakistan han firmat un alto el foc «immediat»