En col·laboració amb

SOCIETAT

Barcelona redueix la burocràcia en els serveis socials

La nova Oficina de Prestacions Socials i Econòmiques funcionarà com a finestreta única per simplificar la gestió, tramitació i atenció sobre els serveis socials

oficina social bcn

oficina social bcn

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

Barcelona ha posat en marxa la nova Oficina de Prestacions Socials i Econòmiques, un servei municipal que centralitza des d'ara la gestió de les ajudes municipals. Així, les persones més vulnerables veuran simplificats els processos a l'hora de sol·licitar prestacions i el personal podrà centrar-se en la intervenció directa amb les persones i no tant en la burocràcia.

L'oficina, ubicada al carrer d'Aragó 344, basa el seu servei en un model de proximitat, que posa la persona usuària al centre. En aquest local es podran tramitar ajudes d'emergència social, el Fons d'Infància 0-16 i ajudes específiques per a famílies monoparentals, i la renda municipal d'inclusió del projecte pilot B-MINCOME. També s'informarà d'altres prestacions no municipals, com la renda garantida de ciutadania atorgada per la Generalitat. El centre emetrà, a més, certificats d'exclusió residencial social, de pobresa energètica o altres documents.

Actualment, a Barcelona s'atorguen unes 200 ajudes (municipals, supramunicipals, d'entitats socials), tant monetàries com en espècies, i l'objectiu és revertir aquesta tendència unificant i associant totes les que sigui possible i gestionant-les, a la llarga, a través d'un sistema de finestreta única, per agilitzar el dia a dia dels serveis socials.

Segons Laia Ortiztinent d'alcaldia de Drets Socials, l'oficina neix amb la voluntat de “dignificar els serveis d'atenció a les persones més vulnerables”, que són les que fan ús de les prestacions econòmiques i socials. Ortiz també ha manifestat que volen “facilitar els processos a les persones usuàries, però també al personal que hi treballa, i per això fa falta un procés de desburocratització de les tasques".

AUGMENT D'USUARIS

Notícies relacionades

El servei centralitzat té a veure amb el creixement constant de les persones ateses a Barcelona pels serveis socials. “Encara que es digui que la crisi econòmica ha acabat, la realitat és que la xifra de persones usuàries de prestacions segueix augmentant de forma constant i intensa”, ha assegurat Ortiz.

La nova oficina és una de les vint mesures del pla d'acció ¡Impulsem! el procés de canvi dels serveis socials de Barcelona, que destaca, com una línia estratègica, la simplificació de la burocràcia als 40 centres de serveis socials de Barcelona. La posada en marxa del servei ha suposat una inversió de 300.000 euros i la contractació de quinze professionals.