Barcelona disposarà de més diners per compensar l'impacte negatiu del turisme

L'increment de l'assignació de l'impost turístic es destinarà íntegrament a noves accions per compensar l'impacte negatiu del turisme a la ciutat

autobus-mar

autobus-mar

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

La nova llei de pressupostos 5/2017 del 28 de març fa incrementar l'assignació a la ciutat de Barcelona de la recaptació de l'impost d'estades en establiments turístics (IEET), del 33% actual al 50%. En total, es disposarà d'uns quatre milions d'euros més a l'any, que es destinaran, fonamentalment, a compensar i millorar les zones amb més congestió turística per millorar el dia a dia dels residents, ja que es marca un màxim de 4,5 milions d'euros respecte a l'assignació a promoció a través de Turisme de Barcelona.

Els ingressos es destinaran a compensar els efectes de l'afluència de visitants i es prioritzaran els criteris de desconcentració i potenciació de l'oferta cultural que consolidi Barcelona com una destinació sostenible, tal com fixa el Pla Estratègic de Turisme 2020.

MILLORAR ESPAIS I REFORÇAR SERVEIS

Notícies relacionades

El regidor d'Empresa i TurismeAgustí Colom, ha assegurat que “aquest impost ens ha de servir per compensar i millorar els espais amb més congestió turística i afavorir que els barcelonins vegin com també milloren els espais del seu dia a dia”. Alguns d'aquests exemples d'inversió són el reforç aquest any de les línies d'autobús amb origen i final a les platges, la renovació del vial de servei del costat mar de la plaça de Lesseps (entre els carrers Gran de Gràcia i del Torrent de l’Olla) o l'ampliació de la senyalització turística de vianants de la Trinitat Vella.

També es limita a un màxim de 4,5 milions d'euros la inversió dels ingressos de l'impost a la promoció turística de la ciutat que es fa a través de Turisme de Barcelona. L'acord firmat amb el consorci estableix, a més, que aquesta promoció s'orienti a potenciar Barcelona com a destinació sostenible.