Pòdcast 'Mi planeta me necesita'
‘Veganos vs carnívoros’: ¿qui contamina menys?

¿És necessari fer-se vegà per salvar el planeta? ¿Quina dieta deixa menys empremta ecològica? ¿Es pot menjar carn de forma sostenible? En aquest segon capítol de ‘Mi planeta me necesita’, el pòdcast d’EL PERIÓDICO sobre crisi climàtica i sostenibilitat, obrim el debat amb les veus de Miriam Lázaro, vegana i ecoansiosa oficial del diari, i Valentina Raffio, que es defineix com una persona «compromesa amb el medi ambient però que li agrada massa el pernil».
Amb una vegana de soca-rel a un costat del ring i una carnívora que donaria la seva vida a canvi d’un pollastre fregit a l’altre, parlem de veganisme, de l’impacte ambiental del menjar i de dietes sostenibles. També aportem algunes dades per entendre quina empremta ecològica tenen diferents productes vegans i carnívors (des de les mitjanes de vedella fins als alvocats més ‘instagramejables’) i quins aliments hauríem de reduir si volem ajudar la salut del planeta i la nostra.
Notícies relacionades
Una vegada més, al parlar de canvi d’hàbits, recordem la importància d’emmarcar aquesta decisió des del privilegi. No tothom té el temps, els diners i la informació necessària per canviar els seus hàbits alimentaris. Per això mateix, més enllà de la decisió individual que prengui cada un sobre què menja i què no, defensem que aquests canvis també es traslladin a les institucions. Com més fàcil sigui aconseguir un «menú de baixes emissions», més senzill serà per a la gent apostar per una alimentació sostenible.
Pots escoltar-les a iVoox, Spotify, Amazon, Podimo, Google Pòdcast i Apple Pòdcast. També comparteixen memes a Instagram.
El meu planeta em necessita Medi ambient sostenibilitat Pòdcast Alimentació Crisi Climàtica Vegans
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"