Pòdcast 'Mi planeta me necesita'
‘Veganos vs carnívoros’: ¿qui contamina menys?
¿És necessari fer-se vegà per salvar el planeta? ¿Quina dieta deixa menys empremta ecològica? ¿Es pot menjar carn de forma sostenible? En aquest segon capítol de ‘Mi planeta me necesita’, el pòdcast d’EL PERIÓDICO sobre crisi climàtica i sostenibilitat, obrim el debat amb les veus de Miriam Lázaro, vegana i ecoansiosa oficial del diari, i Valentina Raffio, que es defineix com una persona «compromesa amb el medi ambient però que li agrada massa el pernil».
Amb una vegana de soca-rel a un costat del ring i una carnívora que donaria la seva vida a canvi d’un pollastre fregit a l’altre, parlem de veganisme, de l’impacte ambiental del menjar i de dietes sostenibles. També aportem algunes dades per entendre quina empremta ecològica tenen diferents productes vegans i carnívors (des de les mitjanes de vedella fins als alvocats més ‘instagramejables’) i quins aliments hauríem de reduir si volem ajudar la salut del planeta i la nostra.
Notícies relacionades
Una vegada més, al parlar de canvi d’hàbits, recordem la importància d’emmarcar aquesta decisió des del privilegi. No tothom té el temps, els diners i la informació necessària per canviar els seus hàbits alimentaris. Per això mateix, més enllà de la decisió individual que prengui cada un sobre què menja i què no, defensem que aquests canvis també es traslladin a les institucions. Com més fàcil sigui aconseguir un «menú de baixes emissions», més senzill serà per a la gent apostar per una alimentació sostenible.
Pots escoltar-les a iVoox, Spotify, Amazon, Podimo, Google Pòdcast i Apple Pòdcast. També comparteixen memes a Instagram.
El meu planeta em necessita Medi ambient sostenibilitat Pòdcast Alimentació Crisi Climàtica Vegans
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Eleccions a Extremadura Sánchez admet haver comès errors: «Som els primers a aplicar amb totes les conseqüències el protocol d’assetjament en el PSOE»
- Borrasca Emilia València, en alerta vermella: la pitjor part, a partir del migdia, i amenaça les comarques del 29-O amb fins a 250 l/m2
- A Sydney Almenys 10 morts i 12 ferits en un atac durant una festa jueva a la platja australiana de Bondi
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
