Estudi

Menys del 2% de les empreses a escala mundial tenen un objectiu de «neutralitat climàtica»

La investigació mostra com els negocis continuen necessitant incentius per comprometre’s amb l’acció climàtica

Menys del 2% de les empreses a escala mundial tenen un objectiu de «neutralitat climàtica»
1
Es llegeix en minuts
Europa Press

Menys del 2% de les empreses a escala mundial tenen un objectiu de «neutralitat climàtica» segons un estudi realitzat per South Pole, una empresa dedicada a desenvolupar i implantar solucions climàtiques que ha analitzat 60.000 empreses.

La investigació, portada a terme per South Pole, es va centrar en les 1.075 empreses de les gairebé 60.000 empreses mundials analitzades que han declarat haver fixat un objectiu de reducció de zero emissions netes (Net Zero).

A més, els resultats de la investigació han conclòs que d’aquestes 1.075 empreses, el 40% afirma haver arribat ja a la neutralitat climàtica, però només una cinquena part (un 18%) es va comprometre a establir un objectiu basat en la ciència, que és actualment la manera «més creïble» de demostrar una estratègia de reducció i eliminació del carboni.

Falta de compromís

Notícies relacionades

«Malgrat que el nombre de declaracions de neutralitat climàtica ha assolit una xifra rècord, la realitat és que la gran majoria de les empreses segueixen sense decidir-se», afirma el director general de South Pole, Renat Heuberger.

Així mateix, l’estudi mostra com les empreses continuen necessitant incentius per comprometre’s amb l’acció climàtica. De les poc més de mil empreses que es comprometen amb la neutralitat climàtica i la reducció de zero emissions, el 82% continuen sense complir plans creïbles i amb base científica per descarbonitzar-se.