Cada català va reciclar gairebé 19 quilos d'envasos de vidre el 2015
Els habitants de la província de Girona són els que reciclen més, seguits dels de Tarragona, Lleida i Barcelona
Els espanyols exigeixen més instal·lacions de reciclatge i un millor servei de recollida. /
Els catalans van reciclar 140.866 tones de residus d'envasos de vidre a través del contenidor verd durant el 2015, quantitat que suposa gairebé 19 quilos per habitant, ha informat aquest divendres l'entitat Ecovidre en un comunicat.
Catalunya va reciclar 18,8 quilograms i 71 envasos per ciutadà, quantitats que la situen per sobre de la resta de comunitats, i la mitjana estatal és de 15,6 quilos i 59 envasos per habitant. Ecovidre, en col·laboració amb les entitats locals, va gestionar la recollida selectiva de més de 535 milions d'envasos.
Per províncies, Girona va ser la que va reciclar més, amb 26,6 quilos per habitant, seguida de Tarragona, amb 21; Lleida, amb 17,7, i Barcelona, amb 17,4 quilos per habitant.
Notícies relacionadesPer facilitar la col·laboració ciutadana, s'ha incrementat un 3% el parc de punts de reciclatge, fins als 34.080 contenidors, i Catalunya és la que en té més, un per cada 220 habitants.
Segons Ecovidre, gràcies al vidre dipositat als contenidors, els catalans van aconseguir evitar l'emissió de més de 94.000 tones de CO2, l'extracció de gairebé 170.000 tones de matèries primeres i estalviar més de 380.000MWh d'energia.
- Ambient familiar Els cinc barris més segurs de Barcelona, segons un expert immobiliari: "No són els que tothom creu"
- Ajudes El SEPE ho confirma: aquest subsidi es pot cobrar fins a 30 mesos si ets víctima de violència de gènere o sexual
- Conflicte al Pròxim Orient L’Iran envia la seva resposta a l’última proposta de pau dels Estats Units
- Futbol Mor el pare de Hansi Flick abans del clàssic de Lliga
- La caixa de ressonància De Bob Dylan a Bad Bunny: ¿què és ser un gran compositor?
