Transport públic
Adif licita el contracte de serveis que possibilitarà l’ampliació de l’estació de tren de Mataró
La remodelació integral de l’estació de Mataró contemplarà la reordenació de l’esquema de les vies, més estacionament i accessibilitat

Adif ha fet el primer pas per a l’impuls de la remodelació integral de l’estació de tren de Mataró, una actuació que pretén augmentar tant la capacitat com la funcionalitat de la infraestructura, estratègica per a Rodalies.
L’Ajuntament de Mataró ha explicat aquest divendres en un comunicat que Adif ha licitat el contracte de serveis per a la redacció de l’estudi d’alternatives i dels projectes —bàsics i de construcció— per un pressupost de 4 milions d’euros i un termini de 36 mesos.
L’actuació prevista a l’estació de Mataró suposarà incrementar la qualitat del servei als viatgers, mentre que la integració de l’estació en l’entorn local proporcionarà nous espais per a la ciutadania.
Modernitzar una estació freqüentada
La iniciativa és fruit del protocol firmat per Adif i l’Ajuntament de Mataró l’octubre del 2022 amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats operatives d’una de les estacions amb més demanda d’usuaris, 15.000 cada dia, de l’arc metropolità de Barcelona i la seva àrea d’influència.
La remodelació integral de l’estació de Mataró contemplarà la reordenació de l’esquema de les vies de manera que tindrà més capacitat d’estacionament per als trens de més de 200 metres de llarg, també es milloraran les condicions d’accessibilitat.
Notícies relacionadesA més, per afavorir la integració i permeabilitat d’aquesta infraestructura es treballarà en una nova configuració dels accessos a l’estació, així com en la creació de noves connexions entre les dues bandes de les vies.
Llegeix totes les notícies de Mataró a EL PERIÓDICO Mataró
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols