Reciclatge

La selectiva mòbil del Centre de Mataró apuja al 90% el percentatge de residus recollits separadament

  • La participació real de la ciutadania se situa en el 60% respecte al total de vivendes i petits negocis de la zona

La selectiva mòbil del Centre de Mataró apuja al 90% el percentatge de residus recollits separadament

Ayuntamiento de Mataró

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El sistema de recollida selectiva mòbil que es va implantar al barri del Centre de Mataró (Maresme) el 14 de març ha permès augmentar «significativament» el percentatge de residus recollits separadament. Segons les dades ofertes per l’ajuntament, la mitjana de recollida selectiva a Mataró va ser del 35% el 2020, mentre que els veïns i veïnes que utilitzen correctament la selectiva mòbil del Centre aconsegueixen arribar al 90%, respecte a les dades del primer mes de funcionament.

«Si es tenen en compte les bosses de residus que alguns veïns abandonen fora dels contenidors mòbils, la xifra de selectiva només descendeix fins al 82%, encara molt per sobre del 60% que serà obligatori el 2030 en aplicació de les normatives europea i catalana», defensen des del consistori.

Actualment 1.782 usuaris particulars i 174 usuaris d’activitats econòmiques que generen residus assimilables a vivenda disposen dels clauers per obrir els contenidors. La participació real en el nou model de recollida –els usuaris que realment obren els contenidors– se situa en el 60% respecte al total de vivendes i petits negocis de la zona.

Noves millores en la recollida selectiva

Per resoldre incidències detectades durant el primer mes de funcionament, s’han instal·lat nous mànecs que «faciliten l’obertura dels contenidors mòbils i els fan més accessibles». També s’ha establert un protocol d’inspecció i control de les bosses de residus abandonades: s’han obert 15 expedients sancionadors a activitats comercials i s’han enviat cartes informatives prèvies a sanció a 14 ciutadans.

Notícies relacionades

D’altra banda, per millorar la gestió del nou servei l’ajuntament està posant en marxa la nova app Mataró Neta Connecta, que es poden descarregar els usuaris de la recollida selectiva mòbil i del porta a porta comercial, i permet comunicar incidències, demanar material, consultar horaris i calendaris de recollida, etc.

Més notícies de Mataró a l’edició local d’EL PERIÓDICO