Educació
L’institut Miquel Biada de Mataró reforça les seves beques salari per fer pràctiques laborals a Alemanya
El projecte consta de 14 places que seran adjudicades entre tot l’alumnat i antic alumnat de formació professional del centre
El valor aproximat de cada assignació salari és de 21.500 euros

L’institut politècnic Miquel Biada de Mataró (Maresme), en el marc de la seva estratègia d’internacionalització educativa, reforça la seva oferta internacional amb beques salari, valorades en 300.000 euros, destinades a l’alumnat i exalumnat de formació professional del centre que vulgui fer pràctiques laborals a Alemanya. «Aquestes beques addicionals complementen i milloren les beques Erasmus d’FP que el centre ja ofereix habitualment», expliquen des de l’institut mataroní.
El projecte consta de 14 places que seran adjudicades entre tot l’alumnat i antic alumnat de formació professional de l’institut que presenti la seva candidatura. Per ser seleccionats, els candidats han de tenir finalitzat un dels cicles de grau mitjà o de grau superior de formació professional dels que s’estableixen a la convocatòria. Així, el valor aproximat de cada beca salari és de 21.500 euros.
«L’FP que estem impartint al segle XXI ha de donar totes les eines necessàries als nostres alumnes perquè puguin exercir la seva professió a Londres, Berlín, París o a qualsevol altre hub d’oportunitats laborals», remarca Martí Giménez, coordinador de mobilitat internacional de l’institut Miquel Biada de Mataró.
La formació
En primer lloc, les persones seleccionades cursaran una formació lingüística intensiva en llengua alemanya per arribar al nivell lingüístic B1. Posteriorment, els beneficiaris iniciaran un període de pràctiques laborals de sis setmanes en una empresa alemanya del sector professional en el qual estan especialitzats. Per realitzar aquestes sis setmanes cadascun dels 14 membres del projecte rebrà 2.193 euros en concepte de beca.
Seguidament, si el beneficiari i l’empresa volen continuar les seves pràctiques laborals, l’adjudicatari treballarà a l’empresa alemanya entre 9 i 15 mesos més cobrant un salari comprès entre 1.100 euros i 2.200 euros bruts al mes, segons el sector. Al finalitzar el procés, el govern alemany atorgarà als participants del projecte el títol alemany d’FP DUAL del seu cicle formatiu.
Més notícies de Mataró en l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió