Bretxa digital
Mataró promou una xarxa de telecomunicacions oberta amb «les mateixes condicions per a tota la ciutadania»
L’ajuntament i el TecnoCampus han firmat un conveni amb la Fundació Guifi.net per promoure el projecte ‘Mataró sense fils’

wifi-fnadeu /
L’Ajuntament de Mataró (Maresme) i el TecnoCampus han firmat un conveni amb la Fundació Guifi.net per promoure el projecte ‘Mataró sense fils’, que suposarà la construcció d’una xarxa de telecomunicacions «oberta, lliure i neutral a la qual pugui accedir tota la ciutadania amb les mateixes condicions». Des del consistori afirmen que l’objectiu conjunt és «combatre la fractura digital».
Segons el conveni, l’ajuntament realitza una aportació econòmica de 15.000 euros anuals per adquirir equips que «facilitin i millorin l’extensió de la connectivitat». També facilitarà espais en alguns equipaments municipals que permetran estendre nous punts d’accés a la xarxa ciutadana de ‘Mataró inalámbrica’. Aquests equipaments són: el Centre Cívic Rocafonda, el Centre Cívic Cerdanyola i l’edifici de Tres Roques.
Notícies relacionadesPer la seva banda, el Parc Tecnològic del TecnoCampus ha facilitat a la Fundació Guifi.net un espai amb «condicions econòmiques avantatjoses» per desenvolupar el projecte ‘Mataró inalámbrica’ i alhora la seva integració en la comunitat TecnoCampus per «poder disfrutar de les relacions socials i empresarials que es generen, així com de les relacions amb els centres universitaris i grups d’investigació», remarquen des de l’ajuntament.
Més notícies de Mataró a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- La prima negativa de l’opa al Sabadell cau a la meitat
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"