Un 7,4% menys
L’atur cau a Mataró, però es manté com un dels més alts de la província de Barcelona
El mes de juny del 2021 va finalitzar amb 9.279 persones aturades a la capital del Maresme
El mes de juny del 2021 va finalitzar amb 9.279 persones aturades registrades a Mataró (Maresme), fet que suposa que hi ha 739 aturats menys que els que hi havia el mes anterior (un 7,4% menys en termes relatius). No obstant, respecte a abans de l’inici de la crisi de la Covid-19 (febrer del 2020), el nombre d’aturats ha crescut en 625 (un 7,2% més en termes relatius).
Així, aquest juny passat ha sigut el mes amb un descens mensual més gran de la sèrie disponible, que es remunta a l’any 2004. Es pot dir que el mes de juny «és un mes on habitualment es registra un descens de l’atur registrat», recorden des de l’Ajuntament de Mataró. De fet, des del 2004, en 16 dels 18 mesos de juny s’ha registrat un descens mensual de l’atur registrat, mentre que només en 2 dels 18 mesos de maig s’ha registrat un augment de l’atur (han sigut els mesos de juny del 2004 i 2008).
Malgrat tot, Mataró és el tercer municipi de més de 50.000 habitants de la província de Barcelona amb la taxa d’atur més elevada (15,04%), només per darrere de Manresa (15,94%) i Santa Coloma de Gramenet (15,12%). D’altra banda, l’estimació del nombre de treballadors en erto vigent a Mataró a finals del mes de juny es va situar en els 1.370.
Comparativa respecte a fa un any
En la comparativa respecte al mes de juny del 2020, el descens d’aturats a Mataró és de 678 persones, xifra que en termes relatius es tradueix en un decreixement d’un 6,8%.
Per la seva banda, el Maresme va registrar un descens superior al de Mataró (d’un 8,3%); el mateix passa a la província de Barcelona i Catalunya, que van registrar baixades interanuals més importants que a Mataró (un 8,1% tant la província de Barcelona com a Catalunya).
Més notícies de Mataró a l’edició local de EL PERIÓDICO
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Exclusiva Aquests són i així actuaven els membres de ‘La manada’ de Castelldefels, empresonats per violar tres dones
- Acord del Govern amb ERC Catalunya obrirà tres noves delegacions a la Xina, Canadà i Jordània
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez