CORONAVIRUS A RESIDÈNCIES
Impulsen un curs sobre la Covid-19 per a sanitaris de l'àmbit geriàtric del Maresme
Aquesta iniciativa del TecnoCampus de Mataró i del Consorci Sanitari del Maresme aspira a arribar a totes les residències de la comarca
El curs serà impartit per professionals del sector sanitari i acadèmic que han estat a primera línia lluitant contra la malaltia

zentauroepp53637204 geriatrico201009113532 /
El Consorci Sanitari del Maresme (CSdM) i l’Escola Superior de Ciències de la Salut del TecnoCampus de Mataró, adscrita a la Universitat Pompeu Fabra, impulsen un curs «pioner» dirigit als professionals sanitaris de l’àmbit geriàtric del Maresme que té per objectiu proporcionar els coneixements per «millorar la capacitat d’atenció a les persones grans davant la Covid-19».
El curs formarà principalment en el cribratge, valoració i intervenció de la insuficiència respiratòria, però també en les síndromes geriàtriques, la malnutrició, la deshidratació i la disfunció deglutoria i la rehabilitació posterior de l’estat funcional.
«Dins de la nostra política d’abordatge integral de la malaltia, hem cregut necessari posar en marxa aquest curs intensiu i fer tantes edicions com siguin necessàries per arribar a totes les residències de la comarca» explica Ramon Cunillera, gerent del Consorci Sanitari del Maresme.
Programa pioner
El curs, dirigit al personal d’infermeria, responsables higienicosanitaris, auxiliars d’infermeria, auxiliars de gerontologia i fisioterapeutes, és «pioner» i «podria ser un model escalable a tot Catalunya», afirmen els responsables. Així, el curs serà impartit per professionals del sector sanitari i acadèmic que han estat a primera línia lluitant contra la malaltia.
«Considerem imprescindible, davant l’emergència sanitària que estem vivint, facilitar eines al personal geriàtric sobre temes tan importants com la forma de detecció de la insuficiència respiratòria o les diferents modalitats de l’oxigenoteràpia», afirma Pere Clavé, director acadèmic, d’investigació i d’innovació del CSdM.
Notícies relacionadesAquest curs s’emmarca a la campanya ‘+ Salut x un futur millor: superem junts la Covid al Maresme’ que impulsa el CSdM per lluitar contra aquesta malaltia a la comarca, i que forma part del programa Impulsem la recerca.
Més notícies de Mataró
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- MÚSICA Rosalía anuncia un àlbum fet "per primer cop sense por del fracàs"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- S’accelera el desallotjament del bloc Venus de la Mina
- BARCELONA - GIRONA (2-1) Araujo, el nou davanter centre de Flick, desferma la bogeria a Montjuïc
- Barcelonejant La fórmula de la Coca-Cola de Josep Cuní
- Actualització del codi ètic Barcelona en Comú limita a 12 anys els mandats dels càrrecs electes però obre la porta a excepcions en ple debat de la successió de Colau
- Obituari Mor Enric Canals, exdirector i membre de l’equip que va fundar TV3
- Deriva autocràtica Susan Stokes, investigadora de la Universitat de Chicago: «Als EUA tenim un president que actua com un dictador»