28 set 2020

Anar al contingut

Millores en el transport públic

Mataró tindrà autobusos cada 15 minuts en les línies 1 i 2 i totes recuperaran el servei diari a partir de gener

L'ajuntament té previst prorrogar un any més el contracte actual del servei de transport públic urbà, aplicant millores immediates que tindran un cost de 650.952,95 euros

També es crearan set nous llocs de treball a la plantilla per atendre la millora dels serveis amb una flota de 29 autobusos, tres dels quals seran nous vehicles híbrids

El Periódico

Mataró tindrà autobusos cada 15 minuts en les línies 1 i 2 i totes recuperaran el servei diari a partir de gener

A partir del gener, en les línies 1 i 2 hi haurà autobusos cada 15 minuts, totes les línies tornaran a oferir servei diàriament i en la línia 4 es recuperaran parades que van deixar de funcionar el 2013.

Així ho han donat a conèixer l’alcalde socialista de Mataró, David Bote, i el regidor de Mobilitat, Juan Carlos Jerez. Unes propostes de millora del servei de Mataró Bus que es preveuen aplicar a partir de l’1 de gener del 2020. 

Per introduir de manera immediata canvis que adaptin el servei a les principals demandes i necessitats ciutadanes es juga per la pròrroga d’un any del contracte amb l’empresa CTSA (finalitza el 31 de desembre), que haurà d’aprovar prèviament el Ple ordinari de desembre.

A finals de l’últim mandat, l’Ajuntament tenia la voluntat d’implantar millores en el servei mentre es preparava un nou contracte per al Mataró Bus, iniciativa que s’ha deixat en espera apostant per una ampliació del servei emmarcada en una pròrroga del contracte actual.

Les millores

La proposta que ara es vol impulsar, que s’ha presentat prèviament als grups municipals en la Comissió Municipal Informativa de Presidència, Bona Governança i Reptes Mataró, suposa les següents millores:

- Les línies circulars 1 i 2, dues de les més utilitzades, augmentaran la freqüència de passada gràcies a la incorporació d’un autobús més a cadascuna. D’aquesta manera hi haurà un bus cada 15 minuts (ara passen cada 19 minuts).

La línia 4 recuperarà el servei els dissabtes, diumenges i dies festius, i, per tant, funcionarà cada dia. A més, tornaran a funcionar els llocs de Joan Peiró, Centre Cívic Cirera i Jaume Ferran, al barri de Cirera.

- La línia 7, que uneix Cerdanyola amb el Centre, recuperarà el servei de diumenges i dies festius i, per tant, també tindrà busos cada dia.

En el cas de les línies 4 i 7, en què l’ús dels nous abonaments de tipus social és proporcionalment més elevat que en la resta, la millora consisteix en la recuperació dels serveis que s’oferien entre el 2009 i el 2012. A partir d’aquesta data, la xarxa es va haver de redimensionar per motius pressupostaris, coincidint amb la crisi econòmica, i de pèrdua de viatgers de pagament. 

Els costos

El cost previst per incrementar els serveis aquest 2020 està pressupostat en 650.952,95 € i, per tant, l’aportació total que farà l’Ajuntament a Mataró Bus serà de 3,88 milions per a l’any que ve respecte a un pressupost global de 7,5 milions. 

Així mateix, també es crearan set nous llocs de treball a la plantilla per atendre la millora dels serveis amb una flota de 29 autobusos, tres dels quals es renovaran amb la incorporació de nous vehicles híbrids.

Xifres rècord de passatgers

En els últims anys, Mataró Bus ha anat recuperant els passatgers perduts durant la crisi fins al punt que, des del mes de març, s’estan assolint les millors xifres de la història del servei. 

L’octubre de 2019 la xifra interanual de viatges realitzats era de 5.439.018, dels quals 4.510.698 van ser de pagament i la resta corresponien a usuaris amb el Carnet Blau. Els viatges de pagament tenen una mitjana de creixement interanual del 5%, un 4,2% si parlem dels viatges totals.

La posada en marxa el mes de març passat de la T-Rosa i la T-10 no integrada, targetes de deu viatges que han permès reduir el preu del servei per als usuaris habituals, ha contribuït a aquest increment: entre el març i l’octubre la nova T-10 s’ha utilitzat en un 12,06% dels viatges i la T-Rosa en un 7,82%. 

La T-10 no integrada és un 20% més econòmica (8,15 €) mentre que la T-Rosa la poden adquirir els majors de 65 anys, pensionistes, jubilats o persones amb discapacitat reconeguda a 6,60 €.

Més notícies de Mataró en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA