Nens sols
Mataró busca famílies d'acollida per a menors tutelats
Actualment hi ha un centenar de nens de 0 a 6 anys que segueixen vivint en centres residencials

Cartell de la Generalitat de la campanya de cerca de famílies d’acollida. /
L'Institut Català de l’Acolliment i de l’Adopció (ICAA), que segueix treballant per aconseguir famílies d'acollida per als 100 nens de 0 a 6 anys que actualment viuen en centres residencials d'acció educativa, va definir l'any passat 8 municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona com a prioritaris on trobar famílies, entre els quals hi havia Mataró.
El 27 de febrer de l'any passat, l'Ajuntament es va comprometre a través d'una Declaració institucional a fomentar mesures de coneixement de l'acollida familiar entre els veïns del municipi. Però no ha sigut fins un any després que les mesures s'han començat a concretar.
En aquest sentit, el 22 de març es portarà a terme la primera sessió informativa a la Fundació Hospital, el 5 de juliol es farà la segona trobada amb aquest objectiu a la Biblioteca Antoni Comas, i el 21 de novembre es realitzarà a la Biblioteca Pompeu Fabra. Totes seran a les 19 h. De la mateixa manera, en tots els equipaments municipals es podrà trobar informació sobre aquesta mesura de protecció a la infància.
Altres ciutats
A part de Mataró, els altres municipis que l'ICAA ha identificat com a prioritaris són: Barcelona, Badalona, Mataró, l'Hospitalet del Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, Cornellà de Llobregat, Sant Boi del Llobregat i Sant Vicenç dels Horts.
Actualment a Catalunya hi ha més de 600 famílies acollidores que acullen més de 1.000 nens; tot i això, hi ha un centenar de nens de 0 a 6 anys que segueixen vivint en centres, són grups de germans o nens amb malalties greus i diversitat funcional.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)