Planta de Seat Martorell
Seat pacta acabar l’erto en vigor a mitjans d’abril, dos mesos i mig abans del previst
L’automobilística preveu contractar treballadors temporals durant l’estiu a les plantes de Martorell i Barcelona

L’automobilística Seat i els sindicats han acordat acabar l’expedient de regulació temporal d’ocupació (erto) que afecta les plantes de Martorell i Barcelona a mitjans d’abril, dos mesos i mig abans del previst inicialment. Així ho ha avançat On Economia i ha pogut confirmar l’Agència Catalana de Notícies. En un comunicat, l’empresa ha justificat que l’«evolució favorable» del subministrament de semiconductors ha permès avançar-ne la data.
En concret, l’erto acabarà el 14 d’abril i a partir de llavors es reprendrà totalment l’activitat. Al principi havia d’acabar el 30 de juny. D’altra banda, la companyia també ha anunciat que durant l’estiu contractarà treballadors temporals per la línia de producció de Seat León i Cupra Formentor.
Notícies relacionadesL’erto afectava tots els treballadors de producció –al voltant de 900 persones–, malgrat que s’aplicava només de manera molt puntual quan es cancel·lava algun torn, segons fonts de l’empresa. L’expedient en vigor es va presentar el setembre del 2022 i al desembre, davant l’escenari de falta de components que patia l’automobilística, es va allargar fins al juny.
Llegeix totes les notícies de Martorell a EL PERIÓDICO Martorell
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament
- Cas Koldo Anticorrupció desmunta els arguments de Cerdán per demanar la seva llibertat: «L’aforament no implica mirar cap a un altre costat»
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»
- Futbol El Barça aposta per Ed Sheeran per a la samarreta del clàssic al Bernabéu
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels