Servei públic de bicicletes
L’Ajuntament de Madrid municipalitzarà BiciMad des de l’octubre
Serà gestionat directament per l’Empresa Municipal de Transport (EMT), s’estendrà a tots els districtes de la capital i permetrà un estalvi en 10 anys superior als 30 milions d’euros
bicimad
L’Ajuntament de Madrid preveu que el servei públic de bicicletes BiciMad sigui gestionat directament per l’Empresa Municipal de Transport (EMT) a partir del mes d’octubre.
Així ho ha anunciat la portaveu de l’Executiu municipal, Inmaculada Sanz, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern, en la qual ha detallat que, en la reunió, s’ha aprovat un acord per a la modificació del sistema de gestió del servei municipal de BiciMad.
L’objectiu de l’equip de Govern municipal és que el servei de bicicletes elèctriques arribi als 21 districtes de la ciutat –actualment és present en 15–, amb 7.500 bicicletes més, i amb això, obtenir uns resultats «més eficients» des del punt de vista econòmic, ha dit la portaveu.
«Els (districtes) que falten per arribar són els districtes més perifèrics. Hi ha una demanda creixent en aquests districtes per part dels qui volen fer ús d’aquesta bici de lloguer», ha explicat Sanz, que també ha vaticinat que, amb la municipalització, hi haurà «un increment» en l’ús del servei.
L’actual model, adscrit a un contracte de l’any 2013, impedia continuar estenent les estacions a tots els districtes, aspecte que resol la gestió directa.
Estalvi milionari
Segons la comissió d’estudi creada per valorar el canvi a una nova fórmula, amb la gestió directa del servei, davant la gestió indirecta que està establerta en l’actualitat, s’obtindria un estalvi d’entre 31 i 35 milions d’euros en un període de deu anys (depenent dels ingressos per publicitat).
Notícies relacionadesL’estudi determina que la forma directa a través de l’EMT és l’alternativa més sostenible i eficient, ja que com que l’empresa ja gestiona el servei públic, a més de l’estalvi en costos d’explotació, comptarà amb l’avantatge addicional de tenir personal qualificat amb experiència i proveïdors ja contractats.
La nova fórmula permetrà donar continuïtat a la prestació actual del servei, aportant flexibilitat i capacitat d’adaptació per a un sistema que experimenta importants avenços tecnològics en els últims exercicis.
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- A partir de dilluns La CCMA rectifica i recupera les marques històriques de TV3 i Catalunya Ràdio
- Manuel García-Castellón: "El cas Leire no em sorprèn. Les clavegueres sempre hi són"
- ENTREVISTA Fernando Simón: «Hi haurà una altra pandèmia: no podem permetre que tingui el mateix impacte que la de la covid»
- Internacional Mor una dona de 80 anys després de ser oblidada per un creuer en una illa remota d’Austràlia
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Sentència Dos anys de presó per un tuitaire que va animar a "perseguir" la família que volia més castellà a l'escola de Canet
- Anàlisi de la federació de famílies Catalunya necessitaria crear gairebé 170 nous grups de 1r d’ESO per poder abaixar les ràtios a 25
- Pagaments indeguts L’auditoria sobre la DGAIA detecta «deficiències en la gestió» de les prestacions a extutelats
