Sanitat
Madrid ordena no contractar de nou sanitaris que rebutgin anar al Zendal
Ayuso i Aguado no veuen represàlia a no contractar qui no vol anar a aquest centre

zentauroepp56052513 isabel zendal201201151750 /
La Comunitat de Madrid ha ordenat que no es permeti renovar els contractes als professionals sanitaris incorporats com a reforç per la pandèmia que rebutgin ser adscrits a l’Hospital d’Emergències Infermera Isabel Zendal, que en aquests moments supera ja els 300 pacients. Així ho ha avançat ‘El País’ i ho han confirmat a EFE fonts de la Conselleria de Sanitat, que al·leguen que es tracta d’un «mecanisme necessari per respondre a la situació d’emergència sanitària i garantir la dotació de recursos humans necessària per garantir el correcte funcionament de l’hospital i la qualitat de l’assistència sanitària als pacients».
La Conselleria de Sanitat ha enviat una circular demanant als centres sanitaris que confirmin «no haver contractat cap professional amb nomenaments de Covid» que hagués renunciat a la seva adscripció a l’Infermera Isabel Zendal, tal com se’ls va dictar en les instruccions enviades els dies 30 de desembre i 5 de gener. «Es reitera que cap professional podrà ser contractat novament per cap altre motiu si prèviament ha renunciat al seu nomenament de Covid, tret que el motiu de la renúncia sigui una millora d’ocupació. Així mateix, es recorda que els professionals que renunciïn per la seva adscripció a l’Hospital d’Emergències Infermera Isabel Zendal no podran continuar donant servei al centre d’origen», diu la circular. A més, s’exigeix un «informe justificatiu» en casos d’incompliment d’aquesta instrucció pels centres sanitaris.
La presidenta de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, s’ha queixat de la «campanya de desprestigi polític» que segons ella s’ha orquestrat contra el Zendal. «Necessitem més professionals que vinguin a treballar, els necessitem amb nosaltres», ha assenyalat. Poc abans, el seu vicepresident, Ignacio Aguado, ha evitat considerar aquesta pràctica com una «represàlia».
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- Investigació ‘La casa dels horrors’ d’Oviedo tenia un desmesurat consum d’aigua i una sala d’estudi per als tres nens
- Barcelona prorroga 24 hores el permís d’obres al Camp Nou
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Celebració especial Dia de la Mare: 30 frases i imatges per desitjar feliç dia a la mare
- Gran ensurt a La Gayola
- El TEDH insta Sèrbia a no usar armes sòniques