sempre amb guants
Els madrilenys ja poden tornar a desplaçar-se en patinet
Més de 10.000 vehicles elèctrics d'aquest tipus es distribueixen per la capital
Les empreses que els gestionen hauran de desinfectar-los almenys una vegada al dia
patinete
Els madrilenys podran desplaçar-se en patinet per la capital a partir d’aquest dimecres, i serà obligatori l’ús de guants, després que l’Ajuntament aprovés aquesta setmana una resolució per autoritzar de nou la tornada dels vehicles de mobilitat personal (VMP), com patinets, incloent una sèrie de modificacions.
Amb la finalitat de «facilitar el desplegament progressiu de la seva flota en les degudes condicions de salubritat», s’aixeca la mesura excepcional de revocació temporal que es va aprovar el passat 16 de març sobre les llicències dels patinets elèctrics. Així, els 10.000 patinets d’11 empreses que els distribueixen a la capital poden utilitzar-se a partir d’aquest dimecres.
El titular de l’autorització haurà de fer les tasques de neteja i desinfecció de la totalitat dels patinets elèctrics desplegats en el domini públic municipal, com a mínim, una vegada al dia. Aquest procediment es durà a terme a través de persona física o jurídica certificada per a això, fent servir substàncies viricides efectives davant el SARS-CoV-2 i la Covid-19 autoritzades pel Ministeri de Sanitat.
L’Ajuntament de Madrid, a través de l’àrea de Medi Ambient i Mobilitat que dirigeix Borja Carabante, estableix que les tasques de desinfecció es realitzaran en instal·lacions privades del titular de l’autorització o de tercers.
Només amb caràcter excepcional podran efectuar-se a l’espai públic si s’acredita que suposa un increment de freqüència de neteja dels patinets sobre el mínim exigit i que les substàncies, procediments i terminis de posada a disposició dels usuaris després de la desinfecció garanteixen l’absència de risc per a la salut, ja sigui en forma de contagi de la malaltia o d’intoxicació per les substàncies fetes servir.
D’altra banda, serà l’empresa dels patinets la que exigeixi als seus arrendataris l’ús obligatori de guants per poder utilitzar-los i haurà d’informar sobre les normes d’higiene i distància social exigides i/o recomanades per les autoritats sanitàries.
Notícies relacionadesEl patinet s’uneix als autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT), que han reduït aforament i ampliat freqüència perquè viatgers puguin mantenir la distància de seguretat i també a les bicicletes de BiciMAD, on també és obligatori la utilització de guants.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
