XIFRES DE LA PANDÈMIA
La Comunitat de Madrid estima que el nombre real d'infectats és de 50.000
El conseller de Sanitat, Enrique Ruiz Escudero, creu que el pic de contagis es produirà aquest cap de setmana
zentauroepp52900422 valdemoro200323205617 /
El conseller de Sanitat de la Comunitat de Madrid, Enrique Ruiz Escudero, ha dit aquest dijous que tot i que el nombre d’infectats per coronavirus diagnosticats és d’uns 17.000, el nombre real «és més gran» i que pot ser que s’acosti als 50.000 afectats a la regió madrilenya.
En una entrevista a Antena 3, Escudero ha explicat que la xifra oficial d’encomanats no inclou els pacients lleus a qui s’ha realitzat un diagnòstic a casa seva, i que sumant aquests als que donen positiu en la prova PCR (sigles en anglès de ‘reacció en cadena de la polimerasa’), es pot parlar d’uns 50.000 afectats per coronavirus a la comunitat.
En aquest sentit, ha afirmat que a Espanya també s’hauria de multiplicar per tres la xifra de casos positius, motiu pel qual pot ser que siguin realment 700.000 els afectats, ja que cal sumar-hi els tres perfils de diagnòstic, els que han donat positiu en la prova PCR, els que han sigut diagnosticats clínicament per l’atenció primària i els encomanats asimptomàtics. «Tenim un escenari de transmissió mantinguda, hi ha molts pacients que no tenen el diagnòstic però que segurament són positius», ha advertit el conseller madrileny.
Pic pròxim
Ruiz Escudero preveu que el pic d’infectats per coronavirus es produeixi aquest cap de setmana, o fins i tot entre aquest dijous i aquest divendres, i s’ha mostrat optimista amb el nombre d’altes mèdiques, que avui pot ser que superin les 4.000.
«El nombre d’altes, una dada que convida a l’optimisme, estan a prop de les 4.000, que és una dada que ens acosta al famós pic de contagis», ha indicat el conseller en una entrevista a Antena 3.
Calcula Escudero que «el punt d’inflexió», en què Madrid tingui un nombre més baix de casos respecte a les 24 hores anteriors pot ser que es produeixi «aviat», i ha precisat que pot ser que sigui «entre avui i demà» o «aquest cap de setmana».
Notícies relacionadesTambé ha indicat que s’està complint el «comportament d’hospitalització» dels 7 dies que els pacients necessiten estar ingressats per coronavirus.
- Espai natural L'impressionant monestir entre cingleres i salts d'aigua que ja es pot visitar
- Combustibles Preu de la gasolina i del dièsel avui, 1 d’abril a Espanya per la Guerra de l’Iran: lleugera caiguda de la sense plom 95 davant de la lleu pujada del dièsel
- Dubai Dos joves catalans lluiten per mantenir activa la seva agència de viatges a Dubai malgrat la guerra: «No pensàvem tornar a veure reserves tan ràpid»
- Repoblament a la muntanya El petit poble del Pirineu que ha aconseguit atreure 35 nous veïns amb habitatge públic i acords amb propietaris privats: gairebé 200 habitants i un alcalde compromès
- Tribunals La jutgessa de l’espionatge amb Pegasus i Candiru anul·la la imputació del magistrat del Suprem però escoltarà els empresaris denunciants
