comptes municipals
L'Ajuntament de Madrid retarda el ple de Pressupostos per falta d'acord amb Vox
Ortega Smith obre la porta a abordar la qüestió «al gener, al febrer»
almeida-vox
Madrid tancarà la setmana sense pressupostos per al 2020 al caure del Ple de demà per la falta d’acord amb Vox, han informat diferents fonts municipals a Europa Press. El següent intent serà el dilluns 23 per poder continuar negociant durant el cap de setmana.
Des del Govern municipal han assenyalat que la seva intenció és «aprovar aquests pressupostos» i, per tant, continuaran negociant durant el cap de setmana per poder tenir-los consensuats com més aviat millor. «Són els pressupostos que Madrid i els madrilenys mereixen després de quatre anys desastrosos de govern de l’esquerra radical», han indicat fonts de l’Executiu.
Les negociacions s’han mantingut fins a primera hora d’aquesta tarda de dijous però al final no han arribat a l’acord entorn d’aquest 1% del pressupost amb què Vox no estaria conforme amb el projecte presentat per PP i Cs.
Vox no descarta anar a «gener o febrer»
El portaveu de Vox al Consistori, Javier Ortega Smith, espera arribar a un pressupostari acord amb l’equip de Govern municipal aquest cap de setmana per arribar amb llum verda alscomptes públics dilluns, en el pròxim ple extraordinari; si no, abordar la qüestió «al gener, al febrer» perquè hi ha «voluntat, cordialitat i entesa» però «falten fets».
«Ens toca treballar tot el cap de setmana i espero que d’aquí al pròxim ple siguem capaços d’arribar a un acord; si no, que busquin el recolzament a l’esquerra. Nosaltres hem vingut per canviar les coses, no per seguir les polítiques de l’esquerra», ha manifestat el també secretari general de Vox.
Notícies relacionadesLa voluntat del seu grup és «que hi hagi pressupostos» i per a això «treballaran molt aquest cap de setmana per acostar posicions perquè el 23 es pugui intentar arribar a un acord». «I si no arribéssim a un acord al gener es pot presentar, un altre ple al febrer...» Continuarem treballant fins arribar a un acord que sigui satisfactori per als madrilenys, no per a Vox.
- Festivitat local Els Catarres, Álvaro de Luna i Juan Magan, protagonistes dels concerts de les Festes de Maig 2026 de Badalona
- Leo Messi compra la UE Cornellà
- Experiència per a actors Es busquen figurants a Catalunya per a la pel·lícula de 'Els Beatles': aquests són els perfils i les ciutats per participar en el càsting
- Novetat editorial Keko Martínez, l'exfutbolista que va passar de retirar-se amb 24 anys en números vermells a planificar el patrimoni milionari de Joan Garcia i Jorge Martín: "Em vaig quedar buit"
- Successos Surt de la presó el veí en cadira de rodes de Bon Pastor acusat de matar un lladre
