Madrid Río per a l'A-5
Madrid Central i els papers de Bárcenas tanquen l'últim ple ordinari de l'Ajuntament de Madrid
El grup municipal popular tindrà dos regidors menys per la marxa a Vox d'Herníquez de Luna i Martínez Vidal
salon-plenos-ayuntamiento-madrid /
Els papers de Bárcenas, Madrid Central o un Madrid Río per a l’A-5 tancaranl’últim ple ordinari del mandat, en el qual el grup municipal popular tindrà dos regidors menys per la marxa d’Íñigo Henríquez de Luna i Fernando Martínez Vidal a Vox.
Després del ple extraordinari en el qual es triarà per sorteig la composició de les meses electorals per a les eleccions autonòmiques, municipals i europees del 26 de maig, l’últim ple ordinari del mandat arrencarà amb una declaració institucional, presentada per tots els partits, per verbalitzar el seu compromís "amb acabar amb la bretxa social, econòmica i ambiental" de Madrid "dotant els districtes del sud-est de mecanismes que assegurin el seu desenvolupament futur".
Una segona declaració institucional, també firmada i presentada per tots els grups, cridarà a comprometre’s amb l’erradicació del sensellarisme, afegint-se a la celebració del 'The world’s big sleep out'.
La renúncia de dos regidors del PP, Íñigo Henríquez de Luna i Fernando Martínez Vidal, per passar-se a Vox arribarà al Ple. Fonts populars han avançat que no correran la llista, tot i que, seguint el procediment, l’ajuntament sí que dirigirà una petició a la Junta Electoral Central per a la designació de substituts, perquè el grup municipal no acabi la legislatura amb dos regidors menys.
Medalles d’Or
Les Medalles d’Or de Madrid passaran pel ple. Els homenatjats aquest any són el mag Juan Tamariz, la cantaora Carmen Linares, el dibuixant El Roto i la Mesa Estatal pel Blindatge de les Pensions. Ciutadans ja va anunciar que votarà en contra d’aquesta última medalla i el PP es reserva el sentit del vot fins al ple.
De nou passarà pel ple l’execució urbanística de les Cotxeres de Buenavista, a Carabanchel, després que els sis regidors d’IU (Mauricio Valiente, Carlos Sánchez Mato i Yolanda Rodríguez) i de Ganemos (Pablo Carmona, Montserrat Galcerán i José Javier Barbero Gutiérrez) votessin en contra en el ple anterior. El que passa aquest dimarts de nou per Cibeles és la proposta de Desenvolupament Urbà Sostenible per estimar el recurs de reposició interposat per Pryconsa contra l’acord plenari del març.
La revisió de la Zona de Protecció Acústica Especial (ZPAE) del Centre passarà pel ple. Ja en l’apartat de proposicions, el PSOE buscarà un consens per mostrar el seu afecte i solidaritat amb els pròxims a María José Carrasco i Ángel Hernández, ambl’eutanàsia com a teló de fons.
Tancament del ple
Notícies relacionadesCiutadans posarà el focus en la propaganda electoral i el PP plantejarà la construcció d’un túnel a l’entrada de l’A-5 de gairebé 4 quilòmetres, replicant el soterrament de l’M-30 i Madrid Río, al costat d’una zona verda que cobreixi l’autovia i que creui els barris de Batán i Cuatro Vientos.
Els taronges s’interessaran per la seguretat a Lavapiés i el PP pel ‘videomapping’dels papers de Bárcenas sobre la façana de la Casa de la Panadería a la plaça Major. El ple s’acabarà amb dos temes recurrents, la contaminació i Madrid Central.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- La UB porta el cas Flecha a la Fiscalia per coerció sexual
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Xarxes socials ¿Quant cobra un ‘influencer’ gastronòmic per ressenyar restaurants? ‘Cenando con Pablo’ revela el seu caixet: 3.000 euros per visita
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
