Més de la meitat dels madrilenys utilitzen mitjans públics
El 90% dels usuaris de cotxe demanen més proximitat de la parada per canviar-se al transport públic
El 80% aposta per aparcar als afores i utilitzar el metro o el bus per arribar al centre de la ciutat
autobus-madrid
Més del 90% dels madrilenys que utilitzen el vehicle privat s’animaria a utilitzar el transport públic si tinguessin parades o estacions a prop del seu àmbit i el trajecte tingués la mateixa durada que el seu desplaçament amb automòbil.
Així ho ha manifestat la directora de '40db' Belén Barreiro, per informar dels principals resultats de l’enquesta 'Hábitos y actitudes del transporte en el Área Metropolitana de Madrid’, que s’ha presentat en el marc de la jornada de l’Observatori d’Infraestructures per a la Mobilitat, a Madrid.
El sondeig, segons ha detallat Barreiro, es basa en una mostra de 1.000 entrevistes a residents de la Comunitat de Madrid elaborada a començaments del mes de març. L’enquesta revela que més de la meitat dels madrilenys utilitzen el transport públic, amb un ús bastant freqüent al marge de l’àrea o lloc on es visqui.
No obstant, només la meitat dels madrilenys consultats opina que el sistema de transport públic li permet arribar ràpid a la seva destinació. Al seu torn, una proporció similar està conforme amb la disponibilitat del transport públic i pensa que se’n pot millorar l’adaptabilitat.
Dels que utilitzen el cotxe privat, el 90% voldria més proximitatd’una parada per utilitzar el transport, i pràcticament hi ha unanimitat (sobre el 90%) a manifestar que s’animarien a utilitzar els mitjans públics per a desplaçaments si hi hagués aquesta proximitat.
També nou de cada deu madrilenys enquestats asseguren que es passarien al transport públic si tardés el mateix que el seu trajecte en vehicle privat, i sobre el 80% dels usuaris del transport privat voldrien arribar fins a la ciutat de Madrid amb cotxe i poder aparcar als afores (pàrquing dissuasiu), per després moure’s en transport públic.
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- La periodista que va dinar amb Mazón el dia de la dana, citada a declarar
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Durant la Convenció Municipalista Turull demana als càrrecs de Junts estar «preparats»: «Venen moments complicats»
- Així estan les enquestes de les eleccions generals a Espanya
- Canvis a la UE ¿Conduir als 17 anys? DGT, experts i víctimes ho avalen però posen el focus en el tutor
- GP DE MALÀISIA Àlex s’afegeix a la festa dels Márquez amb el subcampionat del món
- Preocupació a la zona El ‘segon violador de l’Eixample’ és avui un home sense llar que viu al carrer a prop d’una escola
