material verinós

Metro de Madrid detecta pintura contaminada amb amiant a l'interior d'alguns dels seus vagons

Les fotos d'una circular mostren que la pintura tòxica també ha sigut detectada en zones que allotgen viatgers

amianto-ruedas-metro

amianto-ruedas-metro

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Els tècnics de Metro de Madrid han detectat una nova font de contaminació per amiant als vagons de les sèries 2000 i VAI i l’empresa de transport ha decidit suspendre els treballs de manteniment dels trens que porten aquests elements, per no exposar més treballadors al mineral tòxic, segons una circular interna a què ha tingut accés EL PERIÓDICO. 

El material verinós detectat és en la pintura d’algunes de les parts de xapa d’aquestes unitats, en què ja van ser detectades peces amb amiant a les caixes de fusibles o apagaguspires, com al seu dia va informar aquest diari. 

Les fotos de la circular mostren que la pintura tòxica (o MCA, material amb amiant) també ha sigut detectada a l’interior dels vagons, en zones que allotgen viatgers.

La circular, entregada al servei de manteniment aquest dilluns a la tarda, adverteix que, si bé no presenta cap perill, la pintura MCA es pot esmicolar ("és friable") quan es degrada i es rasca o colpeja. 

Notícies relacionades

El principal perill que presenta l’amiant és la inhalació de les microfibres en què s’esmicola, potents agents causants d’un temut càncer de pleura, el mesotelioma, que contreuen les persones exposades.

Després de la difusió del contingut de la circular, Metro ha anunciat que ha substituït vuit trens que circulaven per la línia 5 en què s’ha detectat amiant a la pintura que recobreix alguns elements, informa Europa Press, agència a la qual un portaveu de Metro assegura que el fet que en aquesta pintura hi hagués un "petit percentatge" d’amiant no ha suposat cap risc per a treballadors ni viatgers, ja que a més de no tenir accés als elements que recobria l’esmentada pintura, l’estat de la mateixa era no friable, és a dir, que no emetia fibres.