El príncep Andreu acorda amb Carles III renunciar a tots els seus títols
El príncep Andreu d’Anglaterra ha acordat amb el rei renunciar a tots els seus títols, inclòs el de duc de York. En un comunicat, defensa que les "acusacions contínues" en contra seu s’havien convertit en una distracció per a Carles III. "He decidit, com sempre he fet, anteposar el meu deure cap a la meva família i el meu país. Mantinc la meva decisió de fa cinc anys d’apartar-me de la vida pública", explica en la nota publicada per Buckingham Palace. Andreu ha sentit, d’acord amb Carles, que havia "de fer un pas més". "Deixaré d’utilitzar el meu títol i els honors que m’han sigut concedits. Com he dit anteriorment, nego enèrgicament les acusacions en contra meu", va afegir per acabar.
Connexions amb Epstein
Notícies relacionadesMitjans anglesos havien assegurat els dies previs que les connexions d’Andreu amb Jeffrey Epstein havien suposat "un punt d’inflexió" a Buckingham Palace, i s’estaven plantejant deixar el príncep sense el seu títol de duc de York.
Virginia Giuffre, la principal acusadora en el cas del criminal sexual Jeffrey Epstein, va relatar en les seves memòries les relacions que va dir haver tingut amb el príncep Andreu quan tenia només 17 anys: "Creia que ficar-se al llit amb mi era el seu dret". Virginia Giuffre, que es va suïcidar l’abril als 41 anys, va ser la veu principal de les víctimes d’Epstein.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora | Nova negociació entre els EUA i l’Iran per aconseguir la pau
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Amb 20 projectes Barcelona llança una estratègia per impulsar i internacionalitzar l’economia blava amb 150 milions fins al 2030
- Trencament de l'enganxall Una desfilada accidentada: la bandera d'Espanya cau durant la celebració del Dia de les Forces Armades a Vigo
- Per un càncer Mor als 80 anys Marcia Lucas, l'editora que va convertir 'Star Wars' en un fenomen mundial
