Brussel·les planteja imposar aranzels del 50% a l’acer

La UE vol defensar-se de la pressió de les importacions procedents de la Xina

Brussel·les planteja imposar aranzels del 50% a l’acer
1
Es llegeix en minuts
Beatriz Ríos
Beatriz Ríos

Periodista

ver +

La Comissió Europea va proposar ahir imposar un gravamen del 50% a l’acer importat "per salvar el nostre acer i els nostres llocs de treball", va anunciar el vicepresident de la Comissió Europea de Prosperitat i Estratègia Industrial, Stéphane Séjourné, en una publicació en xarxes socials.

"La sobrecapacitat no està desapareixent. Al contrari, està empitjorant, i la República Popular de la Xina n’és la major responsable", va reconèixer una alta font comunitària. La resposta de Brussel·les davant la situació, per protegir la indústria europea, és una proposta que enduriria les salvaguardes establertes el 2018 i renovades el 2024, que expiraven el juny que ve.

Notícies relacionades

Per a Brussel·les, els nivells de producció d’acer són "insostenibles". A més, cada vegada més països estan tancant els seus mercats a les importacions amb mesures proteccionistes, com aranzels. Això està provocant que part del comerç es desviï cap al bloc, amb un mercat per si mateix saturat. La resposta de la Comissió és limitar aquestes importacions. "Presentem la clàusula de salvaguarda més protectora per a l’acer", va dir Séjourné.

Brussel·les té en compte els fluxos comercials previs a aquesta sobrecapacitat provocada per la Xina a l’hora de limitar l’entrada d’acer al continent lliure d’aranzels, i també la producció local. Amb la proposta d’ahir, la Comissió planteja reduir les importacions a 18,3 milions de tones a l’any. Això suposa una reducció del 47% respecte al 2024. A més, planteja doblar els aranzels a l’entendre que el 25% actual "corria el risc de ser ineficaç".