Arxivada una denúncia contra el director de la Casa de Rússia a Alacant
L’Audiència Nacional ha arxivat la denúncia de l’organització opositora Els Russos Lliures contra la Casa de Rússia a Alacant perquè encara no s’ha incorporat en el Codi Penal espanyol una directiva europea aprovada l’any passat que aborda les conseqüències de la violació de les represàlies aprovades per la UE contra Rússia com a resposta a la invasió d’Ucraïna. En una sèrie de documents enviats a Moscou que duen estampada la seva firma, Aleksandr Txepurnoi, el director de la institució, admet haver rebut fons de Pravfond, una organització governamental russa sancionada des del 2023, i es vanagloria d’una sèrie d’èxits destinats a influir en l’opinió pública espanyola respecte a la guerra d’Ucraïna, segons una investigació internacional en què va participar EL PERIÓDICO.
"La directiva UE 2024/1226, del Parlament Europeu i del Consell Europeu, de 24 d’abril del 2024, relativa a la definició dels delictes i la vulneració de les mesures restrictives de la Unió, i per la qual es modifica la directiva UE 2018/1673, no ha sigut traslladada a Espanya i, per tant, les conductes descrites encara no han sigut incorporades com a delicte en el Codi Penal", assenyala l’escrit firmat per Jesús Alonso Cristóbal, fiscal en cap de l’Audiència Nacional.
Notícies relacionadesLa seguretat nacional
La denúncia de l’oposició russa instava la justícia espanyola a investigar algunes afirmacions escampades per Txepurnoi en els informes que va enviar a Moscou i que, segons la seva opinió, podrien tenir implicacions per a la seguretat nacional d’Espanya, com per exemple fixar com a objectiu la creació d’una xarxa de periodistes i juristes "lleials a la Federació Russa" o l’emissió de campanyes contra l’OTAN "sense cridar l’atenció". L’Audiència Nacional diu que aquesta activitat no es pot considerar com a "delicte de traïció i contra la pau i la independència de l’Estat, i relatiu a la defensa nacional".
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Catalunya aprova una nova llei per erradicar l’LGTBI-fòbia
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- L’H, centenari com a ciutat | els veïns "És una qüestió de resistència"
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
- IRTA-CRESA Macrooperació policial al laboratori investigat per pesta porcina: 40 agents i 12 hores previstes de registre
- Zona euro El BCE manté els tipus en el 2% davant el control de la inflació i la millora de l’economia
- A Sant Adrià Trobat un cadàver al mar a prop del Fòrum de Barcelona
- Despesa en recepta mèdica Paracetamol i omeprazol, els medicaments més consumits el 2024: 110 milions d’envasos venuts
