La venjança política de Trump s’acarnissa amb l’exdirector de l’FBI
El president celebra la imputació de James Comey, acusat de mentir al Congrés, després d’anys d’enfrontaments

James Comey, exdirector del FBI, en el momento de prestar juramento durante una audiencia ante el Comité de Inteligencia del Senado en el Capitolio el 8 de junio de 2017 en Washington. /
La croada de venjança personal de Donald Trump contra els que considera els seus enemics polítics o responsables del que durant anys va anomenar "caça de bruixes" en contra seu, va escalar ahir de manera considerable. James Comey, exdirector de l’FBI amb qui fa anys que Trump està enfrontat, va ser imputat per un gran jurat en un tribunal federal de Virgínia, acusat de mentir al Congrés i d’obstruir una investigació de les Cambres.
Només hi ha un precedent d’imputació d’un exdirector de l’FBI, però en el cas de Comey és inèdita la celebració de Trump un cop s’han conegut els càrrecs. Sense fer el més mínim esforç perquè semblés que deixava la justícia seguir el seu curs, el republicà ha celebrat pletòric en un missatge a Truth Social la imputació, que està construïda sobre una base tan dèbil que havia sigut desaconsellada pels fiscals. Nombrosos experts i càrrecs de Justícia la veuen, a més, com a molt problemàtica i amb el potencial de provocar dimissions i erosionar confiança en les fiscalies.
"¡Justícia als EUA!", va escriure en majúscules Trump, que va titllar Comey com "un dels pitjors éssers humans als quals el país s’ha exposat". "Ha sigut tan dolent per al nostre país durant tant temps... Ara comença a retre comptes pels seus crims contra la nostra nació", va escriure.
Notícies relacionades"No viurem agenollats"
Comey, per la seva banda, va penjar a Instagram un vídeo amb una declaració d’innocència i va prometre que es provarà que és innocent en un judici. "No viurem agenollats i vostès tampoc ho haurien de fer", va publicar l’exdirector de l’FBI, que va declarar que la seva família i ell han sabut "durant anys que hi havia costos associats a plantar-se davant de Donald Trump".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- Els populars europeus activen a Catalunya un front contra Sánchez
- Fins a les cel·les Un vídeo capta amb gran precisió com els drons entren droga i mòbils a les presons catalanes
- La indignació d’‘Ago’, el més gran
- Estopa il·lumina la Mercè amb el seu piromusical de rumba i heavy metal
- Pepe Rodríguez nega l’entrada a aquest tipus de client: "No es pot fer un 'show' en un restaurant"
- Famosos El motiu pel qual Pedri practica dejuni intermitent: «em sento molt millor»
- RETORN MAGNÍFIC Lamine Yamal i el seu impacte instantani: 57 segons de màgia i arriba fi a la cita amb el PSG
- ELECCIONS ANDALUSIA Juanma Moreno avança que hi haurà avançament electoral a Andalusia si Sánchez convoca generals
- Risc elevat El temporal descarrega amb força a Catalunya i el País Valencià i causa inundacions i centenars d’incidències