Microsoft bloqueja a Israel l’ús de la seva tecnologia
Israel s’ha quedat sense la tecnologia que utilitzava per espiar milers de civils palestins. Després de setmanes de pressió interna, Microsoft ha decidit tallar l’accés de l’Exèrcit israelià al seu sistema de vigilància massiva, segons informa The Guardian.
A principis d’agost, una investigació periodística d’aquest mitjà britànic juntament amb +972 News i Local Call va destapar que la Unitat 8200, l’agència d’espionatge d’elit de l’Exèrcit israelià, feia servir els serveis de Microsoft per escoltar il·legalment les trucades de telefòniques de milers de persones a Gaza i Cisjordània, fins i tot per justificar execucions extrajudicials.
La setmana passada, el gegant tecnològic va informar les autoritats israelianes que l’agència havia violat els termes de servei de l’empresa després d’emmagatzemar una gran quantitat de dades recopilades amb la vigilància indiscriminada de milers de persones a la seva plataforma de núvol Azure. Això permetia als agents d’intel·ligència israelians captar fins a un milió de trucades per hora per analitzar-ne el contingut, un enorme reposador de dades personals que, segons la investigació, s’emmagatzemava en un centre situat als Països Baixos.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- A ‘Vogue’ Rosalía mostra la seva recepta de truita de patates amb ceba i el típic vermut del Baix Llogregat
- Novetat editorial Es pot defensar racionalment la immortalitat? Un assaig proposa una resposta
- Activitat parlamentària Penes d’1 a 3 anys de presó per robar un mòbil: les claus de la llei contra la multireincidència
- L’actualitat del club blanc Mbappé: "Això del genoll equivocat no és veritat"
- champions league El Barça es recrea amb el Madrid
