Conseqüències de l’assassinat de l’ultra Kirk
El programa de Kimmel s’emetrà avui després de la polèmica cancel·lació
Disney, propietària de la cadena de televisió ABC, confirma la tornada del ‘late night’ després de la crida al boicot de gran part de Hollywood
El programa de Jimmy Kimmel, Jimmy Kimmel Live!, es tornarà a emetre aquesta nit després de la polèmica generada pels comentaris del presentador sobre el president Donald Trump i l’assassinat de l’activista ultraconservador Charlie Kirk, segons va confirmar ahir Disney, propietària de la cadena de televisió nord-americana ABC. Aquesta va anunciar dimecres passat la retirada de manera "indefinida" del late night, fet que va provocar manifestacions de la indústria de l’entreteniment i la crida al boicot a la companyia.
"Dimecres passat vam decidir suspendre la producció del programa per evitar agreujar encara més la situació en un moment tan emotiu per al nostre país. Vam prendre aquesta decisió perquè vam considerar que alguns comentaris van ser inoportuns i, per tant, insensibles. Hem passat els últims dies conversant amb Jimmy i, després d’això, hem decidit reprendre el programa dimarts", va anunciar Disney en un comunicat.
Durant el seu monòleg de dilluns de la setmana passada, el còmic va acusar el moviment MAGA (Make America Great Again), popularitzat per Trump, de mirar d’obtenir rèdit polític de l’assassinat de Kirk. "El cap de setmana vam tocar fons. La colla MAGA està intentant desesperadament qualificar el noi [Tyler Robinson] que va assassinar Charlie Kirk com una cosa diferent d’un d’ells i fent tot el possible per treure-li rèdit polític", va declarar Kimmel.
La decisió de tornar a emetre el programa arriba després que el món de l’entreteniment cridés al boicot a Disney. Centenars de treballadors de Hollywood, des de guionistes fins a showrunners, actors i cineastes, es van manifestar dijous passat davant de les oficines de Walt Disney Studios, a Califòrnia, per protestar per la suspensió del talk show.
Marisa Tomei i Mark Ruffalo
A més, alguns actors de la companyia s’han manifestat públicament contra la decisió. Tatiana Maslany, protagonista de She-Hulk: abogada Hulka, va publicar una imatge de si mateixa en el rodatge de la sèrie en contra de la plataforma: "¡Cancel·leu les vostres subscripcions a Disney+, Hulu i ESPN!". Marisa Tomei també va demanar el boicot. Per la seva banda, Mark Ruffalo, intèrpret de Hulk, va compartir a Threads una notícia sobre la caiguda d’accions de Disney després de la polèmica. "Baixaran molt més si cancel·len el seu programa. Disney no vol ser el responsable de trencar Amèrica". Així mateix, Damon Lindelof, responsable de Lost, va assegurar en les seves xarxes que deixaria de treballar amb l’empresa fins que tornés el programa.
- RUTA El tresor més ben guardat de Lloret de Mar
- 50 anys de la invasió del Sàhara Occidental Espanya va tenir un pla de guerra contra el Marroc l’any 1975
- Campanya ‘Junts s’explica’ El ‘superdissabte’ de Junts: 111 carpes i un miler de voluntaris per mirar de marcar perfil després de la ruptura amb el PSOE
- Carta blanca des de la música clàssica
- A l’interior d’Espanya es viu fins a 10 anys més que a la zona costanera
- La Loteria de Nadal pot pujar de preu: el primer premi també serà més gros
- El 72% del material de pedòfils són imatges quotidianes El Govern regularà el ‘sharenting’: adeu a publicar fotos del teu fills a les xarxes socials, una forma de «negligència, maltractament i abús»
- Foscos intermediaris Ucraïna i l’oposició castrista assenyalen l’ambaixada russa pel reclutament de cubans per a la guerra
- Relacions entre socis El PSC i ERC avancen en la negociació del finançament singular per desencallar els pressupostos d’Illa
- Humanització de la sanitat Una pacient amb càncer: «La meva psicòloga és tan important per a mi com l’oncòleg»
