Enemic del líder republicà
L’FBI registra la casa de John Bolton, exassessor de seguretat nacional
La policia federal investiga si l’avui analista ha compartit informació classificada

L’Oficina Federal d’Investigacions (FBI) va registrar ahir la casa i l’oficina de John Bolton, exassessor de seguretat nacional de Donald Trump durant el seu primer mandat i actualment un dels crítics més esmolats del president dels Estats Units. L’agència va informar que portava a terme "activitats autoritzades per un tribunal". La investigació vol esbrinar si Bolton ha posseït i compartit il·legalment informació classificada per perjudicar Trump, segons van explicar fonts familiaritzades amb el cas a The New York Times.
Cap a les set del matí, hora local, agents de la policia federal van escorcollar l’habitatge de Bolton a Bethesda, a l’estat de Maryland, a uns 11 quilòmetres de Washington. Agents de l’FBI també van registrar l’oficina de Bolton, a la capital del país, segons va assenyalar una font a la CNN.
Les autoritats van justificar l’operació al·legant motius de seguretat nacional sense especificar. Ara per ara no és clar quines proves ha esmentat el Departament de Justícia per convèncer un jutge federal a autoritzar el registre ni quina culpabilitat podria tenir Bolton. Els documents judicials del cas encara no s’han fet públics, però diversos mitjans assenyalen que podria tractar-se d’una campanya de represàlies de Trump, fet que el vicepresident J.D. Vance va negar.
En el seu primer mandat, l’Administració trumpista va mirar sense sort de frenar la publicació del llibre The room where it happened, en què Bolton titllava Trump de "rancuniós" i l’acusava obertament de demanar ajuda a la Xina per guanyar les eleccions i d’oferir "favors personals a dictadors que li queien bé", per suposadament contenir informació classificada. La investigació actual inclouria material del llibre, però també declaracions fetes en els mitjans durant els últims quatre anys, segons el NYT.
Trump va assegurar no tenir esment del registre de la casa de Bolton. "Podria saber-ho. Podria ser jo qui l’iniciés. De fet, soc el cap de les forces de l’ordre. Però crec que és millor així", va presumir, remarcant que "no soc fan de John Bolton". No obstant, el màxim responsable de l’aplicació de la llei del Govern federal no és el president, sinó el fiscal general, segons la Casa Blanca. "Si creus en les notícies, com jo, suposo que avui han registrat casa seva, però també van registrar la meva, anomenada Mar-a-Lago. Van revisar tot el que van poder, inclosa l’habitació del meu fill petit i la zona de la meva dona. Li van remenar els calaixos, com se sol dir. Van revisar tot el que et puguis imaginar", va afegir posteriorment.
Hostilitat de l’agència
Notícies relacionadesNo obstant, a l’FBI es fomenta l’hostilitat contra l’investigat. El seu director, Kash Patel, va afirmar que "no hi ha NINGÚ per sobre de la llei", en un missatge a la xarxa social X compartit quan els agents arribaven a la casa de Bolton. L’antic ‘influencer’ d’extrema dreta va posar Bolton en una llista de "membres de l’Estat profund" en un llibre publicat el 2023. El seu número dos, Dan Bongino, conegut per ser una celebritat als racons més conspiranoics i reaccionaris d’internet, va remarcar que "no es tolerarà la corrupció pública".
Entre l’abril del 2018 i el setembre del 2019, Bolton va assessorar Trump sobre temes de seguretat nacional. Després del seu acomiadament, Bolton es va convertir en un ferotge crític del republicà, per aparèixer sovint en mitjans de comunicació contra les accions polítiques del magnat.
- Desigualtat econòmica El nou municipi de Barcelona en el top 3 dels més rics de Catalunya: té més de 66.000 euros de renda personal anual
- Polítiques d’estrangeria El Govern expulsa 10 estrangers reincidents cada setmana a Catalunya
- Dotze d’Octubre "Ser modern és defensar una Espanya unida"
- Comerç icònic Lledó Mas diu adeu després de 118 anys
- Barcelona desplega el seu pla ‘antinavalles’ en zones conflictives
- La Seguretat Social adverteix: si guanyes 300 euros al mes hauràs de donar-te d’alta com a autònom
- ASSUMPTES PROPIS Lawrence Rees, historiador del nazisme: "És un miracle que existeixin democràcies"
- CANVI EN EL SóNAR Sortir-ne escaldats
- TENNIS Djokovic cau i Shanghai tindrà una insòlita final entre cosins
- Alpinisme "Semblava la pel·lícula de la meva vida"