Kallas endureixel discurs contra Netanyahu per Gaza
La cap de la diplomàcia europea admet que no hi ha acord entre els Vint-i-set per imposar sancions a l’Executiu israelià
Gairebé dos anys de conflicte i més de 50.000 morts després, la Unió Europea (UE) comença a perdre la paciència amb Israel, cosa que es va veure reflectida en un duríssim discurs de la cap de la política exterior del bloc, Kaja Kallas, contra els atacs indiscriminats i l’ús de la fam com a arma de guerra a Gaza, en el qual va admetre que no hi ha consens per imposar sancions.
El discurs de Kallas va començar recordant que l’operació militar d’Israel a la Franja va començar després dels atacs de Hamàs el 7 d’octubre. Però el to va ser molt diferent, molt més dur i directe que el que sol utilitzar l’estoniana.
Notícies relacionades"Bloquejar aliments i medicines per als palestins atrapats a Gaza no protegeix Israel. Eludir les entregues d’ajuda de l’ONU no ajuda la població", va dir Kallas al Parlament Europeu. L’Eurocambra debatia la possibilitat d’imposar sancions al Govern de Netanyahu, tot i que la competència és dels governs europeus.
"Els informes d’ahir a la nit, segons els quals les forces israelianes van matar més de 50 palestins, que esperaven farina als centres d’ajuda de Gaza són més que esgarrifosos", va seguir Kallas. "Ja n’hi ha prou", va sentenciar. Però no va acabar allà i va criticar l’operació Carros de Gedeó acusant l’Exèrcit israelià de fer "un ús desproporcionat de la força", atacant infraestructures civils i matant un nombre de civils "inacceptable".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Urbanitat BCN aprova la nova ordenança de civisme, en vigor a principis del 2026
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
