Set morts al caure un pont sobre un tren al sud de Moscou
El Kremlin qualifica el fet d’atemptat terrorista i acusa Zelenski de sabotejar les negociacions previstes per a aquesta setmana
Almenys set persones van morir i 69 més van resultar ferides ahir a la nit a la regió russa de Briansk, fronterera amb Ucraïna, al sud de Moscou, després que un pont es va esfondrar sobre un tren de passatgers que circulava en direcció a la capital russa. Quatre hores més tard, un altre pont va col·lapsar la regió veïna de Kursk al pas d’un tren de mercaderies, tot i que en aquest incident no es van registrar víctimes mortals.
El succés té lloc en vigílies d’una nova ronda de negociacions de pau entre Rússia i Ucraïna promoguda pels Estats Units, que miren de fer seure plegades les dues parts a Istanbul aquesta mateixa setmana. Moscou ha confirmat que està disposat a participar-hi, però Kíiv encara no ha assegurat la seva presència, al·legant que no ha rebut del Kremlin les condicions prèvies per acabar discutint un alto el foc.
Mentre els canals diplomàtics segueixen bloquejats, el front bèl·lic continua actiu. Aquests últims dies s’han intensificat els atacs amb drons i els avançaments de tropes russes a l’est d’Ucraïna. Des de Washington, un senador demòcrata va advertir que Rússia es podria haver d’enfrontar a noves sancions si bloquejava el procés negociador.
El Comitè d’Instrucció de Rússia (CIR), el principal òrgan investigador del país, va qualificar aquests dos incidents com a "actes terroristes". Les autoritats russes van obrir una investigació per terrorisme i apunten directament a Ucraïna com a responsable. El governador de Briansk, Aleksandr Bogomaz, va explicar que la primera explosió es va produir a les 22.50 (hora local) de dissabte, just quan un tren amb 388 passatgers passava per sota un pont en la línia entre Klímovo i Moscou. La caiguda de la infraestructura va provocar el descarrilament de diversos vagons. A Kursk, la segona explosió va tenir lloc de matinada, quan un tren de càrrega passava per un pont ferroviari. Un dels maquinistes va resultar ferit. El governador local, Roman Starovoit, va confirmar l’incident, i l’empresa estatal Ferrocarrils Russos va informar que ha desplegat trens de recuperació i equips d’emergència a les dues zones afectades.
"Sembrar la por"
Al Kremlin, Vladímir Putin va ser informat immediatament pel Servei Federal de Seguretat (FSB) i el Ministeri d’Emergències. Diversos polítics russos van acusar Ucraïna d’intentar boicotejar les negociacions de pau. "Això és clarament obra dels serveis especials ucraïnesos", va afirmar Andrei Kartapolov, president del Comitè de Defensa de la Duma, que va assegurar que l’objectiu era "provocar una resposta més dura de Moscou i sembrar la por abans de les converses".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
- 'EL SEGON CAFÈ' A LA2CAT L'Editorial de Cristina Villanueva: Entre Números i Silencis
