Pressió europea
La UE acorda noves sancions contra Rússia
Els ambaixadors dels 27 països de la UE van donar ahir el vistiplau a una nova bateria de sancions contra Rússia, la vigília de la reunió a Turquia entre Moscou i Kíiv. "Estem augmentant la pressió sobre Rússia perquè posi fi a la seva guerra", va dir a les xarxes socials la cap de la diplomàcia europea, Kaja Kallas, que va assegurar que les sancions contribueixen a buidar les arques del Kremlin. Tot i que pendent d’aprovació formal per part dels ministres d’Exteriors, que es reuneixen la setmana vinent a Brussel·les, amb aquesta decisió la UE reforça les seves sancions contra Rússia.
En paral·lel, la UE treballa, a més, amb els seus socis del G7, inclosos els EUA, amb l’objectiu de preparar un paquet de sancions coordinat per mirar d’empènyer Putin a aplicar l’alto el foc de 30 dies proposat pel president dels EUA, Donald Trump, i s’assegui a negociar. El president francès, Emmanuel Macron, va confirmar en una entrevista dimarts que els aliats tenen el sector bancari i el petroli en el punt de mira.
Mentrestant, amb aquesta decisió, la UE amplia les mesures contra la coneguda com a flota fantasma incloent-hi 189 vaixells més a la llista. Aquestes flotes utilitzen una bandera diferent de la russa per transportar cru procedent del país per a la seva comercialització amb l’objectiu d’evadir les sancions.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Conflicte a l’escola catalana ¿A qui afecta avui, dimecres 20 de maig, la vaga de professors a Barcelona i Catalunya? ¿On toca demà dijous?
- Captura en aigües internacionals Albares denuncia des d'Alemanya el tracte «monstruós, inhumà i indigne» d'Israel als activistes de la Flotilla
- Nova estructura La UEFA canvia els formats de la Lliga de Nacions i de les fases de classificació a partir del 2028
- Informe de l’associació Aecoc La indústria de fruites i hortalisses avisa que li queda poc marge abans d’haver d’apujar preus
- Violència de gènere El crim masclista de Figueres eleva a tres els feminicidis a Catalunya aquest 2026
