Pressió europea
La UE acorda noves sancions contra Rússia

Els ambaixadors dels 27 països de la UE van donar ahir el vistiplau a una nova bateria de sancions contra Rússia, la vigília de la reunió a Turquia entre Moscou i Kíiv. "Estem augmentant la pressió sobre Rússia perquè posi fi a la seva guerra", va dir a les xarxes socials la cap de la diplomàcia europea, Kaja Kallas, que va assegurar que les sancions contribueixen a buidar les arques del Kremlin. Tot i que pendent d’aprovació formal per part dels ministres d’Exteriors, que es reuneixen la setmana vinent a Brussel·les, amb aquesta decisió la UE reforça les seves sancions contra Rússia.
En paral·lel, la UE treballa, a més, amb els seus socis del G7, inclosos els EUA, amb l’objectiu de preparar un paquet de sancions coordinat per mirar d’empènyer Putin a aplicar l’alto el foc de 30 dies proposat pel president dels EUA, Donald Trump, i s’assegui a negociar. El president francès, Emmanuel Macron, va confirmar en una entrevista dimarts que els aliats tenen el sector bancari i el petroli en el punt de mira.
Mentrestant, amb aquesta decisió, la UE amplia les mesures contra la coneguda com a flota fantasma incloent-hi 189 vaixells més a la llista. Aquestes flotes utilitzen una bandera diferent de la russa per transportar cru procedent del país per a la seva comercialització amb l’objectiu d’evadir les sancions.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pressió estètica Tenir 13 anys i aparèixer (o no) en els rànquings de guapes de la teva classe: «Donen molta inseguretat, de vegades acabes plorant al lavabo»
- Tempesta judicial i política El gran aconseguidor de la trama no tenia límits
- Tall històrica RODALIES "Ens deixen a l’estacada 16 mesos"
- Tempestes d’estiu Protecció Civil activa l’alerta per pluges intenses al Pirineu, Terres de l’Ebre, Lleida i la Catalunya central
- Visita a Catalunya El Rei carrega contra les «identitats excloents» i els «extremismes» des de Montserrat
- PAGARIA 2 MILIONS AL COPENHAGEN El Barça ultima el fitxatge del jove extrem suec Roony Bardghji, que aniria al filial
- Entrevista Javier Albares, metge: «L’ús excessiu de pantalles pot provocar símptomes que portin diagnòstics equivocats de TDAH»
- Patrimoni artístic El MNAC comunica al jutjat d'Osca "incapacitat tècnica" per traslladar les pintures
- Cimera de l’OTAN Rutte corregeix Sánchez i afirma que Espanya haurà de gastar el 3,5% del PIB per complir els requeriments militars
- CAS CERDÁN-ÁBALOS El Suprem sosté que la UCO ha certificat "els sòlids indicis de criminalitat" en l'actuació d'Ábalos i Koldo