Conflicte al nord d’Àfrica

Atrapats a Líbia nou empresaris espanyols per la guerra entre milícies

Una missió comercial de la Cambra de Tarragona es refugia en un hotel de Trípoli 

Exteriors ofereix ajuda a les desenes de compatriotes que hi ha al país

Atrapats a Líbia nou empresaris espanyols per la guerra entre milícies
1
Es llegeix en minuts
Jan Magarolas
Mario Saavedra
Mario Saavedra

Especialista en Internacional, política exterior, Estats Units, Xina, Ucraïna i Orient Pròxim

ver +

Un grup de nou persones que formen part d’una missió comercial organitzada per la Cambra de Comerç de Tarragona estaven refugiades ahir en un hotel de Trípoli, on van quedar atrapades enmig del conflicte armat que hi ha a Líbia. La delegació empresarial tarragonina hi havia arribat dilluns i tenia previst tornar avui, quan es van veure sorpresos per les hostilitats a la zona, que els van obligar a protegir-se al soterrani de l’hotel.

Fonts de la Cambra de Comerç de Tarragona van confirmar a EL PERIÓDICO que la situació s’havia calmat després de moments de molta tensió ahir a primera hora i que els empresaris ja havien pogut tornar a l’habitació. Segons va explicar l’ens cameral tarragoní, els afectats són vuit exportadors de tot Espanya i el director internacional de la Cambra, Roberto Barros. En un vídeo que es va gravar al migdia, el responsable de la Cambra de Comerç va explicar que van passar "una nit llarga", però reconeixia que la missió espanyola està protegida i que no corren perill: "Les milícies no se’ns han acostat; no tenen cap interès en nosaltres". "Estem esperant les instruccions de la nostra ambaixada, que s’està movent fabulosament", va assenyalar Barros. L’empresària asturiana Begoña Fernández Costales, que també forma part d’aquesta missió, va aclarir: "Estem bé. Tot això ens ha arreplegat al mig", informa Vicente Montes.

La Cambra de Comerç de Tarragona visitava Líbia "per primera vegada en 20 anys, per raons òbvies", i el clima de calma política els havia convençut que era segur anar fins al país africà.

En contacte permanent

Notícies relacionades

A més, unes altres desenes d’espanyols van quedar atrapats a la capital de Líbia. "La nostra ambaixada a Trípoli, amb el nostre ambaixador al capdavant, està en contacte amb ells, estan localitzats i se’ls ha traslladat el missatge que evitin desplaçaments i es mantinguin a la seva residència o hotel", asseguren fonts oficials del Ministeri d’Exteriors. L’ambaixada està en contacte permanent amb 45 espanyols que són al país per motius laborals, segons les mateixes fonts.

"A través de les xarxes socials s’han reiterat els telèfons d’emergència de l’ambaixada, per a qui necessiti posar-s’hi en contacte. Quan les condicions de seguretat ho permetin, l’ambaixada s’hi reunirà i els ajudarà a sortir del país, si ho volen", van afegir.

Temes:

Líbia