El Regne Unit s’acosta a la UE i a l’Índia per contrarestar les taxes

El Regne Unit està accelerant les negociacions amb tercers països per tancar al més aviat possible acords comercials i contrarestar l’impacte en la seva economia dels aranzels imposats pel president dels Estats Units, Donald Trump. La ministra de Finances, Rachel Reeves, es va reunir ahir a Londres amb la seva homòloga índia, Nirmala Sitharaman, per avançar cap a un acord de lliure comerç i captar noves inversions en un moment de gran incertesa econòmica. L’objectiu del Govern laborista és obrir nous mercats arreu del món, mentre mira de convèncer Trump perquè elimini els gravàmens a les exportacions britàniques. Tant Reeves com el ministre de Comerç britànic, Jonathan Reynolds, estan mirant de desencallar un acord comercial amb l’Índia que ja van intentar tirar endavant els ex primers ministres conservadors Boris Johnson i Rishi Sunak.
"Examinar les barreres"
Notícies relacionadesLes negociacions amb l’Índia se sumen als plans del Govern laborista de reforçar les relacions amb potències com la Xina, Austràlia i el Japó, a més d’accelerar l’acostament a la Unió Europea en matèria econòmica i de seguretat. Reeves va indicar que l’intercanvi comercial amb el club comunitari és "imperatiu" després de les noves barreres imposades pels EUA. "Crec que en el context actual hi ha més voluntat per part dels països de tot el món d’examinar les barreres aranzelàries i no aranzelàries que frenen el comerç", va afirmar ahir en una entrevista al Financial Times.
Reeves va insistir també que la tornada al mercat únic o a la unió duanera no és a sobre de la taula, però va obrir la porta a modificar les regulacions en sectors com la indústria química per equiparar-les a la normativa europea i facilitar el comerç entre el Regne Unit i la UE. La cimera bilateral del 19 de maig serà una bona oportunitat per consolidar aquest acostament a Brussel·les.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE
- Pla de xoc a Catalunya El Govern destinarà 20 milions d’euros a reformar 70 residències d’avis i a crear 504 places noves
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora