Duterte, detingut per crims contra la humanitat a les Filipines
L’expresident va portar a terme una guerra contra les drogues entre el 2016 i el 2022 en la qual van morir més de 6.000 persones
És la notícia que els familiars de les milers de víctimes de la seva guerra contra la droga havien somiat durant anys. Rodrigo Duterte, expresident filipí, va ser detingut ahir per crims contra la humanitat a l’aeroport de Manila, després d’acompanyar els seus col·legues polítics en un acte a Hong Kong. És el primer pas d’un procés legal que sembla llarg i pedregós.
En la diana hi ha la seva revolucionària recepta per erradicar la droga per la via d’eliminar els drogoaddictes o tot el que llunyanament ho semblés, arribant a concedir immunitat als policies que disparessin als addictes. Les xifres oficials comptabilitzen 6.200 morts durant el seu mandat; les organitzacions de drets humans parlen de més de 20.000. L’oposició i els activistes al·ludeixen a execucions extrajudicials. L’ordre d’arrest havia sigut emesa pel Tribunal Penal Internacional (TPI) i va ser executada per la Policia Nacional Filipina amb la supervisió de la Interpol.
Notícies relacionadesLa seva filla petita va publicar a les seves xarxes socials un vídeo en el qual Duterte, a l’habitació d’una base aèria de la capital, exigeix que se li aclareixin les bases legals de la seva detenció. "He sigut conduït fins aquí en contra de la meva voluntat, ha sigut per la voluntat d’altres... Heu de respondre per la privació de la meva llibertat", demanava. Ahir mateix, l’exmandatari va ser traslladat amb avió a la Haia.
Duterte havia rigut durant anys dels esforços del TPI per enxampar-lo i fins i tot va amenaçar de detenir qualsevol funcionari que trepitgés el país.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Apunt Camí de l’urinari
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
- Tsygankov ressuscita un Girona que aconsegueix sortir del descens
- El PSOE, a la baixa en plena crisi i el PP s’estanca, segons el CIS
