Tragèdia a Mannheim
Un atropellament massiu a Alemanya causa dos morts i 15 ferits
El conductor del vehicle és un alemany de 40 anys que va ser detingut després del succés

Atropello masivo en la ciudad alemana de Mannheim /
Un atropellament múltiple ocorregut ahir a la ciutat alemanya de Mannheim va deixar dos morts, un home i una dona, així com una quinzena de ferits, segons fonts oficials. El conductor és un ciutadà alemany de 40 anys, resident a la veïna ciutat de Ludwigshafen, segons va informar el ministre de l’Interior del land de Baden-Württemberg, Thomas Strobl. Va ser detingut a un quilòmetre del lloc dels fets i va ingressar amb ferides en un hospital, pel que sembla després de disparar-se amb una arma de fogueig dins del seu cotxe. No consten antecedents per delictes de terrorisme o extremisme, però sí que se li havien observat trastorns psíquics i episodis de comportament agressiu. Vivia sol i, segons fonts policials, no se li coneixen vincles familiars.
Poc després de les 12.00 del migdia va irrompre a alta velocitat en una zona comercial molt freqüentada amb un Ford Fiesta negre i va recórrer amb el seu vehicle diversos centenars de metres, en els quals va atropellar indiscriminadament els transeünts que passaven per allà. Uns vint minuts després va ser detingut.
Notícies relacionadesL’atropellament es va produir en plenes celebracions del Carnaval, quan en bona part del sud i l’oest d’Alemanya se celebren desfilades que aglutinen multituds. El Ministeri de l’Interior de Baden-Württemberg va avisar la població immediatament després de l’atropellament massiu d’una "situació potencialment mortal" a través d’aplicacions de telefonia mòbil i va demanar als ciutadans que evitessin en la mesura possible el centre de la ciutat.
El cas va desencadenar l’alarma arreu del país, ja que segueix diversos atropellaments massius recentment. La ciutat de Mannheim, al sud-oest del país, va ser escenari, a més, el maig passat d’un atac amb ganivet contra un acte ultradretà, que va deixar un policia mort i diversos ferits.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE