Operació en curs
Dos morts i uns 15 ferits en un atropellament massiu a la ciutat alemanya de Mannheim
El conductor del vehicle és un alemany de 40 anys que ha estat detingut, segons les autoritats del 'land'
Un atropellament múltiple ocorregut aquest dilluns a la ciutat alemanya de Mannheim ha deixat dos morts i una quinzena de ferits, segons fonts oficials. El conductor és un ciutadà alemany de 40 anys, va informar el ministre de l'Interior del 'land' de Baden-Wüttemberg, Thomas Strobl, que va quedar detingut al lloc dels fets i va ingressar així mateix amb ferides a un hospital. No consten antecedents per delictes de terrorisme o extremisme, però sí se li havien observat trastorns psíquics, segons la televisió pública regional WDR.
Va irrompre a alta velocitat amb un potent SUV negre, segons han relatat testimonis presencials, en una zona per a vianants molt concorreguda i prop d'un gran centre comercial poc després de les 12.00 del migdia.
A la zona es troba un mercat de Carnaval que acull la ciutat fins aquest dimarts, en el qual hi ha parades de menjar, atraccions i actuacions. L'atropellament s'ha produït en plenes celebracions dels Carnavals, quan en bona part del sud i l'oest d'Alemanya se celebren desfilades que aglutinen multituds. A Mannheim, la major d'aquestes desfilades va tenir lloc aquest diumenge.
El Ministeri de l'Interior del 'land' de Baden-Württemberg va avisar a la població immediatament després d'ocórrer l'atropellament massiu d'una "situació potencialment mortal" a través d'aplicacions de telefonia mòbil i va demanar als ciutadans que evitessin en la mesura del possible el centre de la ciutat.
Atac amb ganivet
El cas ha desfermat l'alarma a tot el país, ja que segueix diversos atropellaments massius recentment. La ciutat de Mannheim, al sud-oest del país, va ser escenari a més el passat mes de maig d'un atac amb ganivet contra un acte ultradretà, que va deixar un policia mort i diversos ferits. L'atacant va ser un afganès de 24 anys, resident als afores de la població.
Notícies relacionadesJuntament amb aquest i altres atacs a punyalades, s'han registrat a Alemanya diversos atropellaments massius intencionats que han encès l'alerta social i política. Un d'ells va ser contra un mercat nadalenc, a la ciutat de Magdeburg, a l'est del país, i va deixar sis morts i desenes de ferits. El conductor era un saudita, aparentment islamòfob i simpatitzant de la ultradreta.
Fa unes setmanes hi va haver un altre atropellament múltiple a Múnich, amb una nena de dos anys i la seva mare mortes, en llançar-se un afganès contra una manifestació sindical.
- Distribuït a Catalunya Retirat un altre fuet tallat per salmonel·la: ja són tres marques afectades per aquesta raó
- HOSPITAL GREGORIO MARAÑÓN Boda a l’uci: l’Esther i el Javier es donen el ‘sí, vull’ en una emocionant cerimònia organitzada pels sanitaris
- Lloguer Tres consells fonamentals per firmar un contracte de lloguer i no emportar-te sorpreses
- Polèmica La família de Guillem Agulló acusa el Govern d'Illa de "silenciar" el premi en la seva memòria
- MUNDIAL DE MOTOGP Àlex Márquez: «El meu germà té pilotes, bé, ara una i mitja»
- Els riscos dels microplàstics per a la fertilitat: què has de saber si vols ser pare o mare
- "No guiris, només locals": augmenten els usuaris d''apps' de cites que veten els 'expats' a Barcelona
- Hongria Jaume Collboni, en la marxa de l’Orgull LGTBI prohibida a Budapest: «Pot passar demà a Barcelona»
- Complex d’oci i esport Paella gratis i rumba en directe en la inauguració del nou ‘wakepark’ de Castelldefels
- Comissió bilateral El Govern espanyol i la Generalitat pactaran el finançament singular de Catalunya en una reunió el 14 de juliol