Feijóo carrega contra la "complicitat acreditada" de Sánchez amb Maduro
La plana major del PP acudeix a la manifestació a Madrid per defensar Edmundo González com a president veneçolà

Milers de persones, la majoria veneçolans residents a Espanya i turistes, es van concentrar ahir a la Puerta del Sol de Madrid per defensar Edmundo González com a president electe de Veneçuela i mostrar la seva repulsa a la continuïtat del règim de Nicolás Maduro, que avui aspira a prendre possessió de nou. Els congregats cridaven "llibertat per a Veneçuela".
Les banderes tricolors del país llatinoamericà onejaven amb l’arbre de Nadal de Sol, que encara no ha sigut retirat. I passades les set de la tarda s’obria pas una marea de dirigents del PP encapçalats per Alberto Núñez Feijóo i bona part de la direcció nacional, Isabel Díaz Ayuso, José Luis Martínez Almeida i els expresidents José María Aznar i Mariano Rajoy. A les primeres filese s’esperaven des de feia uns minuts el president de Vox, Santiago Abascal amb diversos diputats i eurodiputats de la seva formació i també exdirigents polítics coneguts com Begoña Villacís i Macarena Olona. També un representant del PNB, partit que va recolzar el reconeixement d’Edmundo González com a president al Congrés.
Van anar desfilant per un faristol gairebé improvisat alguns dirigents antichavistes de l’Assemblea Nacional i activistes establerts a Madrid. Una de les filles d’Edmundo, també present a Madrid, Carolina González, amb prou feines va poder agrair el suport dels manifestants rebut abans d’esclafir a plorar. Feijóo va ser l’últim polític de pes que va parlar en l’acte a tall de clausura i va ser molt dur amb el Govern de Pedro Sánchez: "No hi ha cap membre del Govern d’Espanya aquí i demano disculpes en nom de la majoria d’espanyols. Rebutgem el silenci davant el règim de terror i repudiem la provada complicitat dels aliats i del Govern d’Espanya. Ho lamento com a espanyol, com demòcrata i com a polític", va afirmar.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- Montoro va ser alertat d’una investigació a Palma sobre el PP
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- Conflicte al Pròxim Orient L’operació militar d’Israel a Cisjordània provoca el desplaçament més destacat de palestins des del 1967
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- FOCS ESPANYA Els incendis a Espanya deixen gairebé 400.000 hectàrees arrasades i 33 detinguts; el vent dificulta l’extinció
- Focs forestals Astúries entrarà amb maquinària pesada a Lleó per prevenir nous incendis: «Farem una línia de defensa»
- Guerra al Pròxim Orient El ministre de Defensa d’Israel aprova el pla militar per conquerir la Ciutat de Gaza