Crim organitzat
El Regne Unit intensifica la lluita contra el tràfic d’immigrants
El Govern podrà actuar fins i tot abans que els delinqüents siguin detinguts

El Govern del Regne Unit ha fet un pas més en l’objectiu de limitar la capacitat d’acció de les bandes organitzades que trafiquen amb immigrants a Europa. L’Executiu laborista va presentar ahir un nou paquet de mesures que permetrà imposar restriccions preventives als membres d’aquestes bandes fins i tot abans de la seva detenció amb l’objectiu d’evitar que continuïn amb les seves activitats delictives mentre es porten a terme les investigacions policials i judicials contra ells. Entre aquestes restriccions hi ha limitacions en els desplaçaments, la intervenció d’actius financers i la prohibició d’utilitzar comptes a les xarxes socials, telèfons mòbils i portàtils.
El Govern vol permetre l’ús d’ordres preventives que agilitzin el procés de les ordres de prevenció de delictes greus (SCPO, per les seves sigles en anglès), les que s’imposen a persones relacionades amb casos de terrorisme, esclavitud i atacs amb arma blanca, entre altres delictes, quan hi ha indicis clars que poden cometre delictes. L’objectiu de la mesura és reduir la complexitat del procés i permetre a l’Agència Nacional contra la Delinqüència (NCA) i a altres cossos policials que puguin sol·licitar directament al Tribunal Superior de Justícia la imposició de restriccions immediates amb caràcter preventiu.
Notícies relacionadesArribades irregulars
L’anunci arriba l’endemà de la publicació de les últimes dades d’immigració irregular, que no han sigut positives per al Govern. Més de 23.000 persones han arribat de manera irregular a través del canal de la Mànega des que Keir Starmer va assumir el càrrec de primer ministre, al juliol, una xifra un 29% superior a la del mateix període del 2023. En termes absoluts, el 2024 es va saldar amb més de 36.000 arribades irregulars, un 25% més que l’any anterior.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE
- Pla de xoc a Catalunya El Govern destinarà 20 milions d’euros a reformar 70 residències d’avis i a crear 504 places noves
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora