A Pensilvània
Detingut el presumpte assassí del CEO de United Healthcare
Brian Thompson, asesinado en Nueva York este 4 de diciembre /
La policia va detenir ahir a Pensilvània Luigi Mangione, de 26 anys, com a sospitós de l’assassinat dimecres passat a les portes d’un hotel de Manhattan de Brian Thompson, el conseller delegat del colós mundial de les assegurances mèdiques United Healthcare. L’arrest posa fi a cinc dies d’intensa persecució, però el profund debat sobre la indústria mèdica de les assegurances i l’ús de la violència amb motius polítics que va obrir el crim està molt lluny de resoldre’s amb la detenció.
Mangione va ser localitzat a Altoona, a Pensilvània, gràcies a la trucada d’un treballador de McDonald’s que a les 9.30 hores va identificar l’home la imatge del qual, en diverses captures de càmeres de seguretat que va distribuir la policia després d’obtenir centenars de fotos i vídeos, s’ha reproduït per tot el país.
La policia li va trobar una pistola amb silenciador similar a la que es va utilitzar en l’assassinat de Thompson. L’arma és una "pistola fantasma", feta amb peces individuals aconseguides per internet o fabricades amb impressió en 3D. Mangione portava un manifest sobre el seu rebuig de les grans empreses sanitàries que prioritzen el seu propi benefici.
- Nou contratemps ferroviari Alstom endarrereix l’entrega de trens a Rodalies per errors en la producció
- Empresa Sàmper es reuneix amb Pirelli a Milà perquè inverteixi a Manresa
- Indústria Indra i el sector de la defensa es juguen aquest any 3.700 milions en contractes
- Crisi habitacional L’oferta de lloguer en portals cau un 60% a Catalunya en dos anys
- Cita a Fira Barcelona Gran Via Alimentaria supera el Mobile després de rebre 109.600 visitants
