Meloni repatria a Itàlia gairebé tot el personal dels centres d’Albània

La descomposició del pla de Giorgia Meloni de deportar migrants a Albània suma un altre maó. És el que es desprèn de la decisió del Govern de la dirigent ultradretana de repatriar, tan sols un mes després de la posada en marxa de la iniciativa, la pràctica totalitat dels agents i operadors que havien sigut enviats als centres d’identificació i expulsió construïts al país balcànic, segons van informar ahir diversos mitjans italians citant fonts del Ministeri de l’Interior.
La decisió arriba després que la justícia italiana invalidés la retenció de dos grups de migrants que Itàlia havia rescatat al Mediterrani i enviat a Albània, i quan s’espera que el Tribunal Suprem italià i els tribunals europeus es pronunciïn sobre el cas. La situació ha tingut com a conseqüència immediata que els centres de Shengjin i Gjadër (amb uns 400 llits) quedessin inactius i que els més de 200 funcionaris de presons de la policia, els empleats de la cooperativa que havia de gestionar l’assistència social i els administratius no tinguessin gaire a fer durant setmanes.
Amb això, a partir d’ara, les dues estructures (en les quals s’havien de retenir uns 36.000 migrants a l’any, segons Meloni, i que només van arribar a allotjar 24 dels milers que han arribat a Itàlia des de l’octubre), quedaran únicament en mans del personal albanès i d’un petit grup de menys de 10 operadors italians que executaran funcions administratives. L’objectiu, segons ha fet saber el Ministeri de l’Interior, és que els centres continuïn sent "vigilats" a l’espera de les resolucions judicials.
Notícies relacionadesDret italià o europeu
Això últim remet en particular a un procediment iniciat davant el Tribunal de Justícia de la UE, al qual els jutges italians han demanat que es pronunciï sobre si ha de prevaler el dret italià o l’europeu en aquest cas.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- La Vuelta a Espanya arriba a Catalunya: així és el recorregut de les seves tres etapes transcendentals
- Cost de la vida Tornar a omplir el rebost després de les vacances d’estiu sortirà aquest any un 2,7% més car
- Reunió el 2 de setembre Illa cita Renfe i Adif per reclamar actuacions «urgents i estructurals» que millorin el servei de Rodalies