Meloni repatria a Itàlia gairebé tot el personal dels centres d’Albània

La descomposició del pla de Giorgia Meloni de deportar migrants a Albània suma un altre maó. És el que es desprèn de la decisió del Govern de la dirigent ultradretana de repatriar, tan sols un mes després de la posada en marxa de la iniciativa, la pràctica totalitat dels agents i operadors que havien sigut enviats als centres d’identificació i expulsió construïts al país balcànic, segons van informar ahir diversos mitjans italians citant fonts del Ministeri de l’Interior.
La decisió arriba després que la justícia italiana invalidés la retenció de dos grups de migrants que Itàlia havia rescatat al Mediterrani i enviat a Albània, i quan s’espera que el Tribunal Suprem italià i els tribunals europeus es pronunciïn sobre el cas. La situació ha tingut com a conseqüència immediata que els centres de Shengjin i Gjadër (amb uns 400 llits) quedessin inactius i que els més de 200 funcionaris de presons de la policia, els empleats de la cooperativa que havia de gestionar l’assistència social i els administratius no tinguessin gaire a fer durant setmanes.
Amb això, a partir d’ara, les dues estructures (en les quals s’havien de retenir uns 36.000 migrants a l’any, segons Meloni, i que només van arribar a allotjar 24 dels milers que han arribat a Itàlia des de l’octubre), quedaran únicament en mans del personal albanès i d’un petit grup de menys de 10 operadors italians que executaran funcions administratives. L’objectiu, segons ha fet saber el Ministeri de l’Interior, és que els centres continuïn sent "vigilats" a l’espera de les resolucions judicials.
Notícies relacionadesDret italià o europeu
Això últim remet en particular a un procediment iniciat davant el Tribunal de Justícia de la UE, al qual els jutges italians han demanat que es pronunciï sobre si ha de prevaler el dret italià o l’europeu en aquest cas.
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Assaig clínic en fase 3 Vall d’Hebron desenvolupa un nou fàrmac contra l’obesitat: l’Orforglipron, una alternativa «més còmoda» que Ozempic i Wegovy
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Visita d’Estat Carles III desplega tota la pompa per afalagar Trump
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos