La fiscalia demana ajornar la resolució de la sentència contra Trump per suborn

El cas què Donald Trump va ser condemnat pel suborn a una actriu porno per interferir en les eleccions del 2016 ha sigut deixat en suspens judicialment a l’al·legar la fiscalia que, en vista de la recent victòria electoral del republicà, s’ha de permetre al president electe sol·licitar el sobreseïment del cas, és a dir, que es desestimi, segons van dir ahir els fiscals de Nova York. L’equip de Trump ha volgut veure això com una petita victòria judicial, col·locant-lo un pas més a prop de ser absolt. No obstant, el fet que es congeli el procediment (i no que es tanqui, o que s’absolgui l’expresident) obre la porta que el cas es reprengui d’aquí a quatre anys, quan Trump haurà de deixar la Casa Blanca ja que la Constitució prohibeix un tercer mandat. De moment, Trump ja és el primer president dels EUA declarat culpable per delictes penals durant o posteriorment a exercir tal càrrec i el cert és que ha aconseguit continuar ajornant sine die la seva causa judicial més avançada, de les quatre que té obertes. I és que, en les eleccions del 5 de novembre, el candidat republicà es jugava una mica més que la presidència del país: la immunitat o l’amenaça de la presó.
La defensa de l’expresident va demanar anul·lar la condemna, basant-se en la petició que s’apliqués la resolució del Suprem dels EUA que estenia la immunitat presidencial, habitualment reservada per al mandatari que ocupa el càrrec, però de què Trump es podria beneficiar com a expresident i com a president electe. Aquesta decisió de deixar el cas en suspens arriba després de successius ajornaments de la sentència, l’últim dels quals es va produir la setmana passada quan el jutge Juan Merchan va ajornar la resolució sobre la petició d’immunitat presidencial de Trump, responent a les peticions de la fiscalia i la defensa després de la victòria electoral de Trump.
- Montse Tomé, sota sospita
- Aquest estiu Les pluges treuen els escarabats i les rates de les clavegueres: «No sabem si n’hi ha més, però sí que surten per l’‘efecte desallotjament’ de l’aigua»
- Successos Dues germanes detingudes a Barcelona per estafar 524.000 euros a l’àvia que cuidaven i gastar-s’ho en operacions estètiques
- CONVALESCÈNCIA INCERTA Ter Stegen surt de l’operació a l’esquena sense pronòstic de baixa
- Campanya de Guess Polèmica després de l’aparició a ‘Vogue’ d’una supermodel creada amb intel·ligència artificial
- Programa Habitar B! El Govern resol els set primers concursos per aixecar nou promocions de lloguer assequible a Barcelona
- Una estatunidenca al·lucina amb la infància dels nens a Espanya
- FUTBOL Carles Pérez, exjugador del Barça, hospitalitzat després de ser mossegat per un gos als genitals
- Arxivada la denúncia Antifrau avala la compra de la Casa Orsola i descarta irregularitats
- UNA ALTRA PALANCA El Barça anuncia un acord amb el Congo per promoure "la cultura i la innovació esportiva" al país